به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین در حال تجدید نظر در طرح های خط لوله روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- به نظر می رسد دوستی روسیه و چین در کارزار جنگی روسیه - اوکراین، در بازار انرژی تبدیل به دشمنی شده باشند. در نتیجه، ترکمنستان ممکن است ذینفع اصلی نیاز پکن به گاز طبیعی بیشتر باشد.
همین چند ماه پیش، مقامات روسیه و چین می گفتند که توافق برای ساخت یک خط لوله گاز جدید که دو کشور را به هم متصل می کند، موسوم به Power of Siberia 2، قریب الوقوع است. اکنون، به نظر می رسد که این برنامه ها متوقف شده است. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، تصمیم اخیر دولت مغولستان مبنی بر عدم گنجاندن بودجه برای ساخت خط لوله در یک برنامه اقتصادی پنج ساله به طور گسترده به عنوان یک شاخص نشان می دهد که چین در حال تجدید نظر در پروژه خط لوله است.
پیش بینی می شود که نیروگاه سیبری 2 سالانه 50 میلیارد متر مکعب گاز را از غرب سیبری از طریق مغولستان به چین منتقل کند. بهره برداری از آن می توانست درآمد بسیار مورد نیاز روسیه را فراهم کند. چین تاکنون ثابت کرده است که حامی مهم روسیه است و به کرملین برای غلبه بر تحریم های اعمال شده توسط غرب کمک می کند. اما توقف پروژه «قدرت سیبری 2» نشان می‌دهد که دوستی پکن دارای مرزهایی است، علی‌رغم اعلام شی جین‌پینگ، رهبر چین و ولادیمیر پوتین، همتای روسی او مبنی بر اینکه روابط دوجانبه «هیچ محدودیتی» ندارد.
به گزارش فولاد ایران، در حالی که چین همکاری با روسیه را در زمینه انرژی معلق می کند، روابط خود را با ترکمنستان تشدید می کند.
تاکنون ترکمنستان در سال 2024 از روسیه در تامین گاز به چین از نظر درآمد پیشی گرفته است. در گزارشی که توسط یک خبرگزاری ازبکستان به نام Spot.uz منتشر شد، آمده است که ترکمنستان بزرگترین تامین کننده گاز چین در دوره ژانویه تا ژوئیه بوده و 5.67 میلیارد دلار گاز صادر کرده است. روسیه با 4.69 میلیارد دلار فروش در رتبه دوم قرار گرفت. قزاقستان همچنین بیش از 730 میلیون دلار گاز به چین در این مدت ارائه کرده است.


منبع: Oilprice

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۲۲۹
کد خبر : ۷۰,۷۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید