به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

زغال سنگ هنوز هم سنگ بنای ترکیب انرژی جهانی

زغال سنگ هنوز هم سنگ بنای ترکیب انرژی جهانی

 

پایگاه خبری فولاد ایران- با وجود دور شدن بسیاری از کشورها از سوخت‌های فسیلی، در سال 2023، مصرف زغال سنگ در جهان به 164 اگزاژول انرژی رسید که بالاترین رکورد برای هر سال است.
زغال سنگ نقش مهمی در ترکیب انرژی جهانی دارد و 26 درصد از انرژی جهان در سال 2023 را به خود اختصاص می دهد، یعنی بیشتر از مجموع همه منابع سوخت غیرفسیلی. تنها منبع انرژی که سهم بیشتری در ترکیب انرژی جهانی داشت، نفت بود.
به گزارش فولاد ایران، مصرف زغال سنگ در بسیاری از مناطق کاهش یافته است. برای مثال، هم آمریکای شمالی و هم اروپا مصرف انرژی خود را از زغال سنگ تا 16 درصد در سال 2023 کاهش داده اند. با این حال، وابستگی شدید به زغال سنگ در منطقه آسیا و اقیانوسیه باعث شده است که مصرف جهانی زغال سنگ در 10 سال گذشته اساساً ثابت بماند.
در سال 2023، چین مصرف زغال سنگ خود را از 88 اگزاژول به نزدیک 92 اگزاژول افزایش داد که در مجموع 56٪ از مصرف جهانی زغال سنگ را به خود اختصاص داده است. این امر کمک قابل توجهی به پیشروی آسیا و اقیانوسیه در جهان با 83 درصد از مصرف جهانی زغال سنگ کرد.
دسترسی آسان به زیرساخت های موجود و قیمت های معقول نه تنها مصرف جهانی زغال سنگ را در 10 سال گذشته حفظ کرده است، بلکه راه را برای رشد بالقوه آن هموار کرده است. بسیاری از کشورهای در حال توسعه اکنون مصرف زغال سنگ خود را گسترش می دهند و فرصت های بالقوه ای را در بازار زغال سنگ ارائه می دهند.
طبق بررسی آماری انرژی جهانی 2024، بین سال های 2022 و 2023، بنگلادش و کلمبیا شاهد افزایش دو رقمی، به ترتیب 41 و 53 درصد مصرف زغال سنگ نسبت به سال گذشته بودند.
زغال سنگ همچنان نقش مهمی را در ترکیب انرژی جهانی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، ایفا می کند، جایی که مقرون به صرفه بودن آن را به منبع انرژی فعلی تبدیل می کند.


منبع: Oilprice

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۱۷۵
کد خبر : ۷۰,۷۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید