به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترامپ و کامالا هریس"دو کاسه زهر" برای چین

پایگاه خبری فولاد ایران- پکن نگران معمای معاون رئیس‌جمهوری است که کمتر در معرض مسائل خارجی قرار گرفته است. سخنرانی اصلی کامالا هریس برای دموکرات‌های ایالات متحده در پنجشنبه شب، مخاطبانی دور از سالن همایش در شیکاگو داشت: سیاست‌گذاران در پکن.
به گزارش فولاد ایران، برای رهبران چین که خود را برای انتخابی نامطلوب بین دو شاهین شناخته شده جو بایدن و رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ آماده می کردند، ارتقاء ناگهانی هریس در ماه گذشته بر آنچه که قبلاً یک انتخابات حیاتی برای روابط ایالات متحده و چین بود، ابهام بیشتری اضافه کرد.
ژائو مینگهائو، استاد مؤسسه مطالعات بین‌المللی و مرکز مطالعات آمریکایی در دانشگاه فودان، گفت: «ترامپ و کامالا هریس دو کاسه زهر برای پکن هستند. هر دو چین را به عنوان یک رقیب یا حتی یک دشمن می بینند. در حالی که هریس زمانی که سناتورش در دفاع از حقوق بشر در هنگ کنگ و سین کیانگ، منطقه شمال غربی که پکن نزدیک به یک میلیون اقلیت مسلمان عمدتا اویغور را در آن بازداشت کرده است، حمایت مالی می کرد، ترامپ جنگ تجاری را آغاز کرد و متعهد شد که تعرفه های بیشتری بر کالاهای چینی اعمال کند.»
هریس در سخنرانی خود در کنوانسیون دموکرات ها فقط یک بار از چین نام برد و قول داد که در رقابت قرن بیست و یکم، آمریکا و نه چین، برنده خواهد شد. در مقابل، ترامپ 14 بار در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در ماه گذشته به چین اشاره کرد، از جمله به خود می بالید که در دوران ریاست جمهوری خود پکن را دور نگه داشته است.
توماس کیتونگ کائو، استادیار دانشکده روابط بین‌الملل فلچر دانشگاه تافتس، می‌گوید: «مردم چیزهای زیادی درباره ترامپ می‌دانند و اینکه او چگونه در صورت انتخاب شدن، حکومت می کند. در حالی که این امر در مورد هریس صدق نمی کند.»
اکثر دانشگاهیان چینی می‌گویند که مهم‌تر از سابقه هریس در سمت کمتر قدرتمند معاون رئیس‌جمهور این است که آیا او اعضای تیم سیاست خارجی بایدن، مانند آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، کرت کمپبل، معاون او و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی را حفظ کند یا خیر. و همچنین سایر مقامات ارشدی که در سیاست های جنگ طلبانه در مورد چین نقش داشته اند. بلاتکلیفی در مورد تیم او نه تنها پکن، بلکه حتی کارشناسان در واشنگتن را برای یافتن اینکه چه کسی برای پست های مهم در منطقه، به ویژه چین انتخاب می کند، در ابهام قرار داده است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۲۴۰
کد خبر : ۷۰,۷۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید