به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثبت رکورد بالای انتشار جهانی دی اکسید کربن

پایگاه خبری فولاد ایران-بر اساس بررسی آماری انرژی جهانی که توسط موسسه جهانی انرژی منتشر شده است، انتشار گازهای گلخانه ای جهانی از بخش انرژی در سال 2023 به رکورد بالایی رسید و برای اولین بار در تاریخ از 40 گیگاتن دی اکسید کربن فراتر رفت. 40 گیگاتن معادل 40000 میلیون تن دی اکسید کربن از احتراق سوخت‌های فسیلی مانند نفت، زغال‌سنگ و گاز طبیعی منتشر می‌شود که تا حد زیادی بزرگ‌ترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با انرژی است که حدود 87 درصد از کل انتشار کربن را تشکیل می‌دهد.
به گزارش فولاد ایران،سال گذشته دومین سال متوالی رکورد مصرف انرژی جهانی بود. بیش از 81 درصد از کل انرژی مصرفی اولیه جهان از طریق نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی تامین می شود. سهم انرژی های تجدیدپذیر حدود 8 درصد از کل بود، در حالی که برق آبی تنها کمی بیش از 6 درصد بود.
در این بین در سال 2023، چین تقریباً یک سوم (31٪) از کل انتشار دی اکسید کربن جهان را از تولید انرژی با 12.6 میلیارد تن به خود اختصاص داد. جمعیت زیاد چین و وابستگی مداوم آن به زغال سنگ و نفت، عوامل اصلی سطوح بالای انتشار کربن آن است. در حالی که این کشور سرمایه گذاری زیادی در افزایش ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر انجام داده، همچنان شاهد افزایش 6 درصدی انتشار دی اکسید کربن مرتبط با انرژی در مقایسه با سال 2022 بوده است. امریکا و هند از نظر انتشار دی اکسید کربن مرتبط با انرژی دیگر کشورهای پیشرو بودند. این سه کشور اول انتشار دهنده دی اکسید کربن در سال 2023 سهمی معادل 51.6 درصد از کل انتشار جهانی داشتند. قابل ذکر است که منطقه آسیا و اقیانوسیه (عمدتاً چین و هند) بیش از 52 درصد از انتشار کربن جهانی از بخش انرژی را تشکیل دادند.


منبع: Bigmint
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۱۲۹
کد خبر : ۷۰,۸۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید