به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا خودروسازان اروپایی در بازار خودروهای الکتریکی با مشکل مواجه هستند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- خودروسازان اروپایی در بازار جهانی خودروهای برقی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و برندهای کلیدی مانند Stellantis، مرسدس و فولکس واگن جایگاه خود را به رقبا از دست داده اند. هزینه‌های بالا و مدل‌های جدید محدود مانع رشد می‌شوند و BMW یک استثنای نادر در بین برندهای اروپایی است.
فروش خودروهای برقی در ژوئیه 2024 به 853000 دستگاه رسید که تنها 6 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، عملکردی ضعیف که تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار برای مدل‌های باتری‌دار را نشان می‌دهد و تردیدهایی را در مورد توانایی این بخش برای حفظ شتاب رشد خود ایجاد می‌کند.
آنچه نگران‌کننده‌تر است، عملکرد ضعیف خودروسازان اروپایی است، به‌ طوری ‌که بر اساس آخرین گزارش EV Tracker بانک آمریکا، چندین برند کلیدی مانند Stellantis، Volkswagen و Mercedes-Benz شاهد زیان قابل توجهی در سهم بازار هستند.
در مقابل، فروش خودروهای برقی هیبریدی پلاگین 58 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که عمدتاً ناشی از تقاضای قوی چین بود.
این تغییر به سمت هیبریدی‌های پلاگین ممکن است منعکس‌کننده نگرانی‌های مصرف‌کنندگان در مورد محدودیت‌های برد خودروهای تمام الکتریکی و هزینه کل بالاتر مالکیت مرتبط با مدل‌های الکتریکی باتری، به‌ویژه در اروپا باشد.
به گزارش فولاد ایران، خودروسازان اروپایی برای حفظ سرعت خود در بازار جهانی خودروهای برقی تلاش می کنند. همانطور که داده های بانک آمریکا نشان می دهد، خودروسازان اروپایی برای همگام شدن با رقبا، به ویژه در بخش خودروهای برقی باتری دار، در تلاش هستند.
سهم بازار Stellantis در ماه جولای به 2.7 درصد کاهش یافت که کاهش شدیدی نسبت به 3.6 درصد در سه ماهه دوم سال 2023 و 4.0 درصد در سال قبل از آن بود.
سهم بازار گروه فولکس واگن از 7.5 درصد در سه ماهه دوم سال 2023 به 6.6 درصد کاهش یافت، در حالی که مرسدس بنز، که به طور سنتی پیشرو در بخش لوکس است، شاهد کاهش سهم بازار خود از 2.5 درصد به تنها 1.9 درصد در سال گذشته بود.
بازار جهانی خودروهای الکتریکی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، اما عملکرد ضعیف خودروسازان اروپایی و افزایش خودروهای برقی هیبریدی پلاگین نشان می‌دهد که انتقال به خودروهای تمام الکتریکی ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد.
علیرغم چالش‌های گسترده‌تری که خودروسازان اروپایی با آن مواجه هستند، BMW توانسته است این روند را کاهش دهد و از رشد قابل توجهی در سهم بازار خودروهای الکتریکی باتری‌دار خود خبر دهد.
فروش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و در جولای 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش یافت و سهم بازار آن را از 3.7 درصد در سه ماهه دوم سال 2023 به 4.6 درصد رساند.
خودروساز چینی BYD سهم بازار خود را از 14.7 درصد در سه ماهه دوم سال 2023 به 17.2 درصد در ژوئیه 2024 افزایش داد و موقعیت خود را به عنوان یک رهبر جهانی خودروهای الکتریکی مستحکم کرد.
در حالی که فروش خودروهای الکتریکی باطری BYD در چین 7 درصد کاهش یافت، فروش جهانی پلاگین هیبریدی آن نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش یافت.
سهم بازار جهانی خودروهای الکتریکی باتری تسلا از 19.4 درصد در سه ماهه دوم سال 2023 به 14.0 درصد کاهش یافت. این کاهش به ویژه در اروپا مشهود بود، جایی که فروش خودروهای الکتریکی تسلا در ژوئیه 5 درصد کاهش یافت. این کاهش تا حدی به قیمت های بالاتر برای مدل 3 مربوط می شود که ناشی از تعرفه های واردات خودروهای تولید شده در چین است.
هزینه های بالاتر مانع از پذیرش خودروی الکتریکی با باتری در اروپا می شود.
به گفته بانک آمریکا، یکی از دلایل کلیدی رشد کند خودروهای برقی باتری دار در اروپا، هزینه کل بیشتر مالکیت در مقایسه با خودروهای موتور احتراق داخلی است.
در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی باتری دار معمولاً هزینه های جاری کمتری را ارائه می دهند، قیمت های خرید بالا و استهلاک قابل توجه از پذیرش گسترده تر جلوگیری کرده است.
در آلمان، که به عنوان یک شاخص کلیدی برای بازار اروپا عمل می کند، قیمت خودروهای برقی باتری حدود 20 درصد بالاتر از همتایان موتور احتراق داخلی خود است، حتی پس از احتساب یارانه ها و تخفیف ها.
تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که مصرف‌کنندگان اروپایی به دلیل هزینه‌های بالای اولیه و نگرانی‌ها در مورد ارزش‌های باقیمانده، برای تغییر به خودروهای برقی باتری‌دار مردد هستند.
تحلیلگران بانک آمریکا خاطرنشان کردند: «قیمت باتری خودروهای برقی باید کاهش یابد تا بدون توجه به مقررات، رونق فروش ایجاد شود».
با نگاهی به آینده، بانک آمریکا پیش بینی خود را برای فروش خودروهای برقی باطری در اروپا به سمت پایین اصلاح کرده است و پیش بینی می کند در سال 2024، 2 درصد کاهش سالانه داشته باشد.
اهداف بلندپروازانه اتحادیه اروپا در زمینه آلایندگی، از جمله ممنوعیت کامل فروش خودروهای موتور احتراق داخلی جدید تا سال 2035، آینده را عمیقاً شکل خواهد داد.
در حالی که فشارهای نظارتی، به ویژه در مورد انتشار دی اکسید کربن، همچنان خودروسازان را به سمت برقی شدن سوق می دهد، هزینه کل بالاتر مالکیت مرتبط با وسایل نقلیه الکتریکی باتری دار همچنان مانع مهمی برای پذیرش گسترده در اروپا است.


منبع: EURONEWS

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۱۹۵
کد خبر : ۷۰,۸۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید