به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری بلک‌راک و مایکروسافت در هوش مصنوعی

پایگاه خبری فولاد ایران- کمپانی بلک‌راک در حال راه‌اندازی بیش از ۳۰ میلیارد دلار صندوق سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی با همکاری غول فناوری، مایکروسافت است. این اقدام برای ساخت مراکز داده و پروژه‌های انرژی برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد ناشی از هوش مصنوعی است.
این مشارکت مالی، که بلک راک با واحد سرمایه‌گذاری زیرساخت جدید خود، Global Infrastructure Partners راه‌اندازی می‌کند، یکی از بزرگترین ابزارهای سرمایه‌گذاری خواهد بود که تا کنون در وال استریت ایجاد شده است.
مایکروسافت و MGX، شرکت سرمایه‌گذاری تحت حمایت ابوظبی، شرکای عمومی این صندوق هستند. انویدیا، سازنده تراشه‌هایی که به سرعت در حال رشد است، در مورد طراحی کارخانه و یکپارچه‌سازی آن مشاوره خواهد داد.
هدف این سرمایه‌گذاری رسیدگی به نیازهای حیرت‌انگیز قدرت و زیرساخت‌های دیجیتالی ساخت محصولات هوش مصنوعی است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده با تنگناهای ظرفیتی شدیدی مواجه شوند. قدرت محاسباتی هوش مصنوعی به انرژی بسیار بیشتری نسبت به نوآوری‌های فناوری قبلی نیاز دارد و زیرساخت‌های انرژی موجود را تحت فشار قرار داده است.
این تلاش که "مشارکت سرمایه‌گذاری جهانی هوش مصنوعی" نامیده می‌شود، به دنبال جذب 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سهام و اهرم برای حمایت از 70 میلیارد دلار بیشتر در تامین مالی است.
این صندوق، اولین صندوق بزرگ GIP از زمانی است که گروه سرمایه‌گذاری زیرساخت خصوصی با خرید BlackRock به مبلغ 12.5 میلیارد دلار در اوایل سال جاری موافقت کرد. این معامله قرار است در ماه اکتبر بسته شود.
به گزارش فولاد ایران، بلک‌راک، بزرگترین مدیر پول جهان، بخش انرژی را به عنوان یکی از بهترین فرصت‌های رشد خود معرفی کرده است. لری فینک، مدیر اجرایی بلک‌راک در بیانیه‌ای گفت: «بسیج سرمایه خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های هوش مصنوعی مانند مراکز داده و نیرو، فرصت سرمایه‌گذاری بلندمدت چند تریلیون دلاری را باز می‌کند.»
صندوقی که به زودی راه‌اندازی می‌شود، جدیدترین وسیله‌ای است که توسط یک مدیر دارایی بزرگ برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون انرژی برای تقویت هوش مصنوعی زاینده و محاسبات ابری ایجاد شده است. در اوایل سال جاری، مایکروسافت موافقت کرد که از پروژه‌های برق تجدیدپذیر 10 میلیارد دلاری که توسط مدیریت دارایی بروکفیلد کانادا ساخته شده بود، حمایت کند.
برد اسمیت، رئیس مایکروسافت گفت: «این تلاش گام مهمی است. کشور و جهان برای تسریع در توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی مورد نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارند.»
MGX اوایل سال جاری با حمایت صندوق پول مستقل ابوظبی Mubadala برای پیشبرد پیشرفت این کشور در هوش مصنوعی ایجاد شد. این صندوق در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در دور بعدی بودجه OpenAI بوده است. در سال 2017، بلک استون برنامه‌های خود را برای یک وسیله زیرساختی 40 میلیارد دلاری با حمایت عربستان سعودی اعلام کرد و بروکفیلد سال گذشته 28 میلیارد دلار برای آنچه که به عنوان بزرگترین صندوق زیرساختی تا کنون توصیف شد، جمع‌آوری کرد.


منبع: Oilprice

۱ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۲۴۱
کد خبر : ۷۰,۹۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید