به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت سهام خودروساز اروپایی

پایگاه خبری فولاد ایران- سهام شرکت مرسدس بنز، روز جمعه بیش از 6 درصد سقوط کرد زیرا تقاضای ضعیف در چین و اختلافات تجاری بر این خودروساز فشار آورده است.
این شرکت اواخر پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد درآمد گروه قبل از کسر بهره و مالیات، به میزان قابل توجهی کمتر از سال قبل باشد و بازده تعدیل شده فروش آن بین 7.5 تا 8.5 درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی‌10 تا 11 درصد باشد.
این شرکت در بیانیه روز پنجشنبه خود گفت که تجدیدنظر مرسدس در فروش به دلیل «وخامت بیشتر محیط اقتصاد کلان» که عمدتاً ناشی از مصرف ضعیف تر چین و رکود طولانی مدت در بخش املاک و مستغلات این کشور است، ایجاد شده است. به طور کلی، انتظار می رود ترکیب فروش در نیمه دوم سال 2024 نسبت به نیمه اول، ضعیف تر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت، باشد.
همچنین همکار خودروساز آلمانی آن، BMW هفته گذشته پس از کاهش چشم انداز حاشیه سود خود در سال 2024 به دلیل افت فروش در چین و مشکل سیستم ترمز ارائه شده توسط کانتیننتال، زیان های شدیدی را ثبت کرد. ولوو کارز نیز در اوایل این ماه اهداف حاشیه و درآمد خود را کاهش داد.
تحلیلگران UBS گفتند که بازنگری چشم انداز مرسدس با توجه به فشارهای کنونی چین «غافلگیرکننده» نیست. آنها خاطرنشان کردند که مقیاس این هشدار در مقایسه با همتایان این شرکت احتمالاً باعث وحشت سرمایه گذاران خواهد شد و منجر به کاهش بیشتر رتبه می شود.
به گزارش فولاد ایران، بخش خودرو اروپا تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است زیرا تلاش می کند تنش های تجاری فزاینده بین اتحادیه اروپا، ایالات متحده و چین را کنترل کند.
آلمان که اقتصاد آن به شدت به صنعت خودرو وابسته است، مخالفت خود را با تعرفه های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی ابراز کرده و گفته است که این طرح ها می تواند تجارت را در یکی از بزرگترین بازارهای این کشور خفه کند.
کمیسیون اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا و چین روز پنجشنبه با مذاکرات بیشتر در مورد این اقدامات موافقت کردند و می توانند توافق حداقل قیمتی را که قبلاً توسط بروکسل رد شده بود، دوباره بررسی کنند. این اقدام نشانه‌ای از این است که به نظر می‌رسد رویکرد «هویج و چماق» چین در مذاکرات تا حدی کارآمد است و اتحادیه اروپا ممکن است اکنون تمایل بیشتری به بررسی اقداماتی مانند سهمیه‌بندی، حداقل قیمت‌ها و حداکثر سهمیه‌ها داشته باشد.


منبع: CNBC

۱ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۱۳۵
کد خبر : ۷۰,۹۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید