به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا تعرفه های دونالد ترامپ کارایی دارند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- رای دهندگان به طور قاطع و پیوسته می گویند که اقتصاد و به ویژه قیمت های بالاتر و ناتوانی در هماهنگی با هزینه های زندگی، بزرگترین عاملی است که رای آنها را هدایت می کند.
ایده بزرگ اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، یک رویای تب حاشیه‌ای رادیکال است که برای اکثر رأی‌دهندگان یک فاجعه غم‌انگیز است. برنامه او افزایش گسترده تعرفه ها به ویژه بر واردات چینی و استفاده از آنها برای جایگزینی مالیات بر درآمد است. به گفته تقریباً هر اقتصاددان مستقل معتبر، رویکرد او اقتصاد را فلج می‌کند و با افزایش قیمت‌ اقلام ضروری مانند سوخت، غذا، دارو و پوشاک، هزینه‌های زندگی را منفجر می‌کند.
برایان ریدل، کارشناس محافظه‌کار بودجه - یکی از پایه‌های اصلی سیاست‌های اقتصادی جمهوری‌خواهان که بر تمام سیاست‌های بودجه‌ای برای کمپین ریاست‌جمهوری سناتور میت رامنی نظارت می‌کرد، می‌گوید: "هدف تمام تعرفه ها بالا بردن قیمت واردات است به طوری که مصرف کنندگان جایگزین های داخلی را به جای آن انتخاب کنند. این تمام نکته است. اما آمریکایی ها در یک لحظه ناگهان می بینند که قیمت گاز 30 درصد افزایش یافته است."
او تأیید می‌کند که «ما، مصرف‌کنندگان آمریکایی، 100 درصد آخرین دور تعرفه‌های ترامپ را از طریق قیمت‌های بالاتر پرداخت کرده‌ایم که هر سال به 832 دلار برای هر خانوار می‌رسد. تخمین زده می شود که لایحه تعرفه های جدید برنامه ریزی شده ترامپ بیش از چهار برابر بیشتر باشد. این مانند افزایش مالیات سالانه 2600 دلار برای هر خانواده است.»
بنابراین، بیایید این را خلاصه کنیم. آمریکایی ها از تورم متنفرند. آنها می گویند بیش از هر چیز می خواهند به نامزدی رای دهند که از تورم جلوگیری کند و طرح ترامپ انفجار تورم است.
تنها به این دلیل، ترامپ باید رد صلاحیت شود، نه صرفاً به خاطر ارائه یک ایده بد و وحشتناک، بلکه به دلیل انجام آن به دلیل درخواست کارشناسان وحشت زده ای که نمی توانند آسیبی که او ایجاد می کند را باور کنند. مانند زمانی که او حمله اتمی را به طوفان پیشنهاد کرد. یا تزریق پاک کننده های خانگی برای از بین بردن کووید. یا اینکه کووید به سادگی ناپدید می شود.
وقتی نوبت به تورم می‌رسد، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، ترکیبی نسبتاً استاندارد از ایده‌های دموکرات را ارائه می‌کند که بر روی اقلام مقرون‌به‌صرفه مانند خواربار و دارو متمرکز شده است. برخی از پیشنهادهای او از نظر اقتصادی قانع‌کننده‌تر از سایرین هستند و اقتصاددانان موافق هستند که بعید است باعث آسیب شوند و برخی واقعاً می‌توانند کمک کنند.
به گزارش فولاد ایران، ایده های ترامپ منطقی نیست. شانزده اقتصاددانان برنده جایزه نوبل نامه ای نوشتند و هشدار دادند که طرح ترامپ چقدر تورم را افزایش می دهد. بیش از 100 رهبر سابق امنیت ملی جمهوری خواه هریس را تأیید کردند و هشدار دادند که ترامپ "صلاحیت خدمت را ندارد". نیمی از اعضای کابینه سابق ترامپ به او روی آورده‌اند و بسیاری از رای‌دهندگان با شدیدترین عبارات از رای‌دهندگان درخواست می‌کنند که بفهمند او چقدر از نظر روانی بی‌ثبات است.
ما اکنون هشدار سوابق جنایی ترامپ را داریم. هشدار درباره اختلال شناختی آشکار و فزاینده ترامپ. هشدار دروغگویی او، که همین هفته گذشته جامعه کوچکی را که در آتش متقابل دروغ های او گرفتار شده بود، ویران کرد. و اخطار طرح اقتصادی مضحک او. فاجعه ای که در صورت قدرت گرفتن مجدد ترامپ در انتظار ما است باید آشکار باشد. اما گاهی ما از دیدن چیزهای بدیهی امتناع می کنیم.


منبع: نیوزویک

۱ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۱۴۸
کد خبر : ۷۰,۹۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید