به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سکان اقتصاد امریکا در دست مصرف کننده ها

پایگاه خبری فولاد ایران- با توجه به تمرکز فدرال رزرو ایالات متحده به رشد اقتصادی، سرمایه گذاران به طور فزاینده ای توجه خود را بین شاخص های تورم و سایر معیارهای رفاه تقسیم می کنند.
خوش‌بینی مصرف‌کنندگان - که فعالیت‌های آنها حدود دو سوم اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می‌دهد - از زمان شیوع بیماری همه‌گیر، یکی از پایه‌های اصلی رشد اقتصادی بوده است، اما نشانه‌هایی از کند شدن رشد مشاغل، همراه با گزارش‌هایی مبنی بر افزایش معوقات وام‌ها، باعث نگرانی برخی از تحلیلگران شده است. نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کند که شاخص اصلی ماهانه اعتماد مصرف‌کننده در ماه سپتامبر از 103.3 به 102.9 کاهش می‌یابد و آن را به پایین‌تر از محدوده 115-97 خود در سال جاری نزدیک می‌کند. با این حال، تغییرات گسترده ای در پیش بینی ها وجود دارد.
اقتصاددانان گفتند: «قیمت بنزین در نیمه اول سپتامبر کاهش یافت و سهام عملکرد خوبی داشته است.»
سرمایه گذاران روز جمعه منتظر شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی، معروف به PCE و معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم خواهند بود. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند که معیار اصلی برای ماه آگوست افزایش جزئی به 2.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد.
تحلیلگران سیتی گروپ می گویند خوانش های اخیر در مورد مخارج مصرف کننده - هم خرده فروشی و هم PCE - رشد مداوم را نشان داده است، اما هشدار دادند که کاهش نرخ پس انداز می تواند مشکلاتی در آینده ایجاد کند. آنها گفتند: «این نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان هنوز در حال خرج کردن هستند، اما همچنین نشان می دهد که مصرف کنندگان ممکن است دچار تردید شوند.»
به گزارش فولاد ایران، پس از تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو مبنی بر کاهش نیم واحدی نرخ بهره به 4.75 درصد تا 5 درصد، انتظارات کاهش بزرگتر 0.5 درصدی افزایش یافته است. پس از افزایش غیرمنتظره بیکاری در ایالات متحده در ماه ژوئیه، سرمایه گذاران شروع به کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ کردند، اگرچه در ماه اوت با داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که نشان دهنده افزایش اشتغال بود، این کاهش اندکی افت داشت.


منبع: فایننشال تایمز

۲ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۱۴۰
کد خبر : ۷۰,۹۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید