به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیمان جهانی سازمان ملل متحد برای هوش مصنوعی و شرکت های فناوری

پایگاه خبری فولاد ایران- اجلاس آینده سازمان ملل، فناوری و حکمرانی هوش مصنوعی را در دستور کار جهانی این نهاد چند ملیتی قرار داده است.
سازمان ملل متحد اولین چارچوب جامع جهانی برای همکاری دیجیتال و حکمرانی هوش مصنوعیAI  را منتشر کرد.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، این بخشی از "پیمان آینده" مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که روز یکشنبه اعلام شد، که هدف آن گامی در جهت "تغییر به سوی چندجانبه گرایی موثرتر، فراگیر و شبکه ای" است.
به گزارش فولاد ایران، پیمان جهانی دیجیتال، که بدون رای به تصویب رسید، دست اندرکاران کلیدی جهان را متعهد به بحث در مورد نحوه اداره هوش مصنوعی و مسئولیت‌های شرکت‌های فناوری می‌کند.
در اینجا خلاصه ای از معنای سند 66 صفحه ای و 56 اقدام گسترده برای فناوری آورده شده است.
هوش مصنوعی
قرارداد دیجیتال، مدیریت هوش مصنوعی را با یک نقشه راه که شامل یک پانل علمی بین المللی و یک گفتگوی سیاست جهانی در مورد هوش مصنوعی است، ترغیب می کند. این قرارداد از شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا شفافیت و مسئولیت‌پذیری سیستم‌های خود را، که شامل تعدیل محتوا و مدیریت داده‌های شخصی کاربران می‌شود، افزایش دهند.
همچنین از شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا راه‌حل‌هایی را توسعه دهند و اقداماتی را برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از محتوای هوش مصنوعی به صورت عمومی اعلام کنند.
اینترنت و دیجیتال
این پیمان اعلام کرد که متعهد به اتصال همه افراد به اینترنت است و اذعان دارد که این امر مستلزم افزایش سرمایه گذاری های مالی در کشورهای در حال توسعه از سوی دولت ها و سایر ذینفعان، به ویژه بخش خصوصی است.
این شامل ماهواره ها و ابتکارات شبکه محلی می شود که پوشش شبکه ای امن و مطمئن را برای همه مناطق، از جمله مناطق روستایی، دورافتاده و "سخت قابل دسترس" فراهم می کند.
در این سند آمده است: «هدف ما پوشش حداکثری مهارت‌های دیجیتال پایه برای هر چه بیشتر، و در عین حال ارتقای مهارت‌های دیجیتال متوسط یا پیشرفته است».
همچنین با هدف بستن شکاف های دیجیتال و تشویق همکاری های شمال-جنوب، جنوب-جنوب، و مثلثی، از جمله بین دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و بخش خصوصی، به منظور تسریع توسعه دانش دیجیتال و دسترسی به ظرفیت های تحقیقاتی انجام می شود.
شرکت های فناوری و حمایت از کودکان
در این پیمان آمده است که نیاز فوری به مقابله و رسیدگی به همه اشکال خشونت، از جمله خشونت جنسی و خشونت مبتنی بر جنسیت، که از طریق "استفاده از فناوری" رخ می دهد یا با آن تقویت می شود، وجود دارد.
همچنین خواستار اقدام علیه سخنان تنفرآمیز و تبعیض، اطلاعات نادرست، آزار و اذیت سایبری، بهره کشی و سوء استفاده جنسی از کودکان است.
این سند در حالی ارائه می شود که پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای محافظت از کاربران جوان در رسانه های اجتماعی تحت فشار زیادی قرار دارند.
در ماه ژانویه، مارک زاکربرگ، رئیس متا، در مقابل کنگره ایالات متحده از خانواده‌های کودکانی که در پلتفرم‌های او مورد آزار و اذیت یا استثمار جنسی قرار گرفته‌اند، عذرخواهی کرد.
این قرارداد همچنین از شرکت‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد تا مکانیسم‌های گزارش‌دهی ایمن و مطمئن را برای کاربران ایجاد کنند تا نقض‌های بالقوه را گزارش کنند، از جمله مکانیسم‌های گزارش‌دهی ویژه متناسب با کودکان و افراد دارای معلولیت.
در نهایت، سازمان ملل امیدوار است که رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های فناوری، شفافیت و مسئولیت‌پذیری سیستم‌های خود را افزایش دهند، از جمله شرایط خدمات، تعدیل محتوا و الگوریتم‌های توصیه، و مدیریت داده‌های شخصی کاربران به زبان‌های محلی.
در حالی که سازمان ملل یک تعهد جهانی به حاکمیت داده را در دستور کار خود قرار داده است، این پیمان مشخص نیست که آیا توسط کشورهای عضو سازمان ملل اجرا می شود یا خیر.
فیلمون یونجی، رئیس مجمع عمومی، خاطرنشان کرد که این پیمان «پایه‌های یک نظم جهانی پایدار، عادلانه و صلح‌آمیز را برای همه مردم و ملت‌ها خواهد گذاشت».


منبع: EURONEWS

۳ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۱۵۶
کد خبر : ۷۰,۹۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید