به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عراق به دنبال درآمدهای جایگزین نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- عراق، دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک، به دنبال جریان های درآمدی جایگزین است زیرا نوسانات قیمت نفت خام بین المللی درآمد بودجه اش را غیرقابل پیش بینی می کند.
کمیته مالی در پارلمان عراق روز دوشنبه اعلام کرد که به دنبال افزایش درآمدهای غیرنفتی است تا درآمدهای دولت را قابل اعتمادتر و قابل پیش بینی تر کند.
به گزارش فولاد ایران، بیش از 90 درصد از درآمد دولت عراق از نفت حاصل می شود که یکی از تولیدکنندگان بزرگ اوپک را در برابر هر گونه کاهش قیمت نفت آسیب پذیر می کند. عراق برای افزایش درآمدهای خود به شدت به نفت متکی است، زیرا منبع اصلی تامین مالی بودجه عمومی دولت است.
در کوتاه مدت، درآمدهای نفتی عراق ممکن است کاهش یابد زیرا این کشور صادرات نفت خام خود را در تلاش برای افزایش پایبندی اش به کاهش اوپک پلاس کاهش می دهد. عراق ماه‌هاست که بیش از سهمیه اوپک پلاس تولید کرده است و متعهد شده است که مازاد تولید را جبران کند.
صادرات نفت خام از عراق در ماه اوت به حدود 3.3 میلیون بشکه در روز کاهش یافت تا به تبعیت این کشور از محدودیت های عرضه اوپک پلاس کمک کند. این میزان از 3.48 میلیون بشکه در روز در جولای و 3.41 میلیون بشکه در روز در ژوئن کاهش یافته است.
عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، به دلیل وابستگی شدیدش به درآمدهای نفتی به عنوان منبع تامین مالی برای دولت، در معاملات کنترل تولید در این کارتل عقب مانده است.
در تلاش برای تقویت این شرایط، در اوایل سال جاری، دولت بغداد رژیم سرمایه‌گذاری نفت و گاز خود را از قراردادهای خدمات فنی به قراردادهای مشارکت در سود تغییر داد، زیرا به دنبال جذب سرمایه‌های تازه بیشتر در بخش انرژی بود.


منبع: Oilprice

۳ مهر ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱۵۵
کد خبر : ۷۰,۹۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید