به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بیکاری جوانان چین در اوج

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته تحلیلگران، نرخ بیکاری جوانان چین در ماه آگوست به بالاترین سطح از زمان شروع سیستم جدید ثبت سوابق در ماه دسامبر رسید که ناشی از کندی رشد اقتصادی و سیاست‌های محدودکننده استخدام بود.
آمارهای اداره ملی آمار روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری برای افراد 16 تا 24 ساله در چین، در ماه گذشته به 18.8 درصد افزایش یافت. این نسبت از 17.1 درصد در جولای و 13.2 درصد در ژوئن افزایش یافته است. نرخ بیکاری شهری چین در تمام گروه های سنی در ماه اوت 5.3 درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه جولای 5.2 درصد افزایش یافت.
به گزارش فولاد ایران، یافتن مشاغل پردرآمد برای جوانان مانند گذشته دیگر راحت نیست، زیرا در سه سال گذشته، بخش‌های خدمات شهری با ارزش افزوده بالا که بسیاری از فارغ‌التحصیلان تازه‌کار را جذب می‌کردند، به‌ویژه املاک، امور مالی و فناوری اطلاعات در انقباض شدیدی قرار داشتند.
سیاست‌های استخدامی محدودکننده نیز در بحبوحه اقتصاد نابسامان قرار گرفته است زیرا شرکت‌ها از استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل دشواری و هزینه‌های ناشی از اخراج کارگران در چین خودداری می‌کنند.
داده‌های بیکاری پس از تعداد زیادی اعداد ناامیدکننده دیگر از چین در هفته‌های اخیر، با رشد خرده‌فروشی و تولید صنعتی با سرعت کمتری که انتظار می‌رفت، منتشر شده است.
پس از بهبودی ضعیف در سال گذشته پس از همه‌گیری کووید-19، دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان با چالش‌هایی به دلیل کاهش در بازار املاک و مستغلات و اعتماد ضعیف مصرف‌کننده مواجه است. علیرغم درخواست‌های رو به رشد برای تسهیل سیاست‌ها و اقدامات محرک، بانک خلق چین نرخ اصلی خود را در روز جمعه متوقف کرد.


منبع: CNBC

۳ مهر ۱۴۰۳ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۱۴۵
کد خبر : ۷۰,۹۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید