به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چگونه رستوران ها می توانند به سیستم های غذایی سالم تر کمک کنند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- در رستوران لندن با موادی که در فاصله 60 کیلومتری در مزرعه ای دوستدار محیط زیست رشد کرده اند، غذا می پزند. رویکرد رستوران‌های بریتانیا نشان‌دهنده روند گسترده‌تری است، به طوری که بسیاری از اروپایی‌ها اکنون به دنبال غذاهای محلی هستند.
هرگز برای همه ما ضروری نبوده است که به این فکر کنیم که غذایمان قبل از فرود در بشقاب چقدر مسافت طی کرده است. یک رستوران در بریتانیا این کار را با خرید از کشاورزان محلی و آشپزی با مواد اولیه فصل انجام می دهد.
به گزارش فولاد ایران، داده های اخیر نشان می دهد که حدود 70 درصد از مصرف کنندگان هنگام خرید غذا، محصولات محلی را ترجیح می دهند.
کاترین چونگ، اقتصاددان آب و هوا، می‌گوید: «ما می‌دانیم که سیستم غذایی ما خراب است و نیاز به تعمیر فوری دارد.»
«روشی که ما از زمان انقلاب صنعتی به کشاورزی مشغول بوده ایم، نه تنها زمین را از چندین مرز عملیاتی ایمن عبور داده است، بلکه عامل اصلی بسیاری از نابسامانی های اجتماعی بوده است - از بین رفتن شدید میکروب های روده انسان، بیماری های مزمن مرتبط با قرار گرفتن در معرض آفت کش های شیمیایی در غذا و از دست دادن دانش بومی».
در سرزمین اصلی اروپا، علاقه مصرف کنندگان به منابع محلی اندکی کمتر از بریتانیا است، اما این هنوز نشان دهنده تغییر قابل توجهی به سمت مصرف آگاهانه است.
الیور گلدوین نقش حیاتی همکاری بین رستوران ها و تولیدکنندگان را برجسته می کند.
«ما به طور فعال با کشاورزان کار می کنیم تا چالش های آنها را درک کنیم و از آنها در تولید محصولاتی که نه تنها خوشمزه هستند بلکه سازگار با آب و هوا هستند، حمایت کنیم. »
مزرعه جرارد ونک که تنها در 40 مایلی مرکز لندن قرار دارد، از تکنیک‌های نوآورانه کشاورزی محیط کنترل‌شده CEA  استفاده می‌کند که شرایط رشد را بهینه می‌کند و در عین حال اثرات زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند.
CEA امکان کنترل دقیق دما، رطوبت و نور را فراهم می کند که منجر به بازده بالاتر و محصولات با کیفیت بهتر می شود.
تحقیقات نشان می دهد که کشاورزی محلی می تواند انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل را تا 40 درصد کاهش دهد، که با اهداف اتحادیه اروپا برای کاهش ردپای کربن در سراسر زنجیره تامین مواد غذایی هماهنگ است.
از آنجایی که پیش بینی می شود جمعیت شهری در اروپا تا سال 2025 به 80 درصد برسد، توانایی تامین غذا به صورت محلی برای دستیابی به اهداف پایداری و تضمین امنیت غذایی ضروری است.


منبع: Euronews

۸ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۷۰
کد خبر : ۷۱,۰۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید