به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز روشن صادرات گاز آذربایجان

پایگاه خبری فولاد ایران- آذربایجان و کنسرسیوم تحت رهبری BP بر سر توسعه میدان گاز طبیعی جدید در دریای خزر به توافق رسیدند. ذخایر جدید گاز آذربایجان که در اوایل سال جاری کشف شد، در زیر میدان عظیم نفتی آذری-چراغ-گونشلیACG قرار دارد و می تواند حجم گاز موجود باکو را برای صادرات به اروپا به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
بر اساس گزارش BP، حجم گاز این ذخایر 4 تریلیون فوت مکعب در محل یا حدود 113 میلیارد متر مکعب ذخایر کلی است که همه آنها قابل بازیافت نیستند.
به گزارش فولاد ایران، بریتیش پترولیوم در بیانیه ای اعلام کرد که کنسرسیوم در اوایل سال 2023 یک چاه ارزیابی حفر کرد و در ژوئیه وجود "مخازن گازی عمیق" را تایید کرد. اعضای کنسرسیوم ACG اکنون در حال کار با سوکار برای تدوین یک برنامه توسعه برای ذخیره گاز جدید هستند. انتظار می رود تولید گاز موجود در سال 2025 آغاز شود. این بیانیه اضافه کرد که بر اساس شرایط الحاقیه، سوکار تمام گاز تولید شده را خریداری خواهد کرد. جزئیات مربوط به حجم تولید سالانه از ذخیره جدید منتشر نشده است.
بریتیش پترولیوم و سوکار به طور جداگانه توافق نامه ای را برای اکتشاف مشترک هیدروکربن ها در دو بلوک در دریای خزر به نام های قره باغ و ADUA امضا کردند.


منبع: Oilprice

۸ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۷۹
کد خبر : ۷۱,۰۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید