به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیشرفت تکنولوژی باعث افزایش استقبال از وسایل گرمایشی خورشیدی

پایگاه خبری فولاد ایران- سیستم‌های گرمایشی با انرژی خورشیدی محبوب‌تر می‌شوند زیرا دولت‌ها انتقال از سوخت‌های فسیلی به جایگزین‌های تجدیدپذیر را تشویق می‌کنند و مصرف‌کنندگان به دنبال راه‌هایی برای کاهش قبوض آب و برق خود هستند. درست مانند پانل های خورشیدی مسکونی که برق مصرف کنندگان را تامین می کنند، آبگرم های خورشیدی نیز به عنوان بخشی از طرح های دولتی و خصوصی در خانه ها در سراسر جهان نصب می شوند.
به گزارش فولاد ایران، در اروپا، قبرس بیشترین نسبت آبگرمکن های خورشیدی را دارد. این کشور جزیره ای در شرق دریای مدیترانه از گرمکن های خورشیدی استفاده می کند تا از شرایط آب و هوایی مطلوب خود استفاده کند، از گذار سبز حمایت کند و به کاهش قبوض انرژی مصرف کننده کمک کند. در حال حاضر حدود 93.5 درصد از خانوارها از آبگرمکن های خورشیدی استفاده می کنند که به این کشور کمک کرده است تا از اهداف انرژی های تجدیدپذیر خود برای گرمایش و سرمایش ساختمان ها فراتر رود.
قبرس از دهه 1960 از آبگرمکن های خورشیدی استفاده می کند و این کشور را از اکثر کشورهای دیگر جلوتر قرار می دهد. این فناوری به دلیل نیاز به پنل های خورشیدی، مخزن و لوله های مسی - و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب، محبوب شده است.
به طور متوسط، قبرس از 300 روز آفتابی در سال برخوردار است، که آن را به محیطی عالی برای فناوری تبدیل می کند. راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی منجر به توسعه صنعت تولید داخلی و ایجاد مشاغل بسیاری شده است. اگرچه هزینه‌های نصب طی سال‌ها افزایش یافته است، اما کمک‌های مالی اتحادیه اروپا برای خانواده‌هایی که به دنبال نصب بخاری‌های خورشیدی هستند، وجود دارد.
در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، آبگرمکن های خورشیدی نیز در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. در سپتامبر امسال در اردن، صالح خرابشه، وزیر انرژی و منابع معدنی، فاز دوم برنامه یارانه بخاری خورشیدی دولت را راه اندازی کرد که 30 درصد هزینه را پوشش می دهد. این طرح از نصب 5000 سیستم خورشیدی با هزینه 4.2 میلیون دلار پشتیبانی می کند.
تا یک دهه پیش در مصر، سه خانوار از هر چهار خانوار به سیلندرهای گازی متکی بودند، زیرا دسترسی کمی به منبع گاز طبیعی متصل به شبکه وجود داشت. در سال 2023، مصری ها حدود 800000 سیلندر گاز در روز مصرف می کردند که بسیاری از آنها توسط یارانه های دولتی پرداخت می شد. این امر در سال های اخیر بسیاری از خانوارها را تشویق به سرمایه گذاری در آبگرمکن های خورشیدی کرده است. در سال 2024، بازار آبگرمکن خورشیدی مصر بیش از 100 میلیون دلار تخمین زده می شود، زیرا این کشور برنامه گرمایش خورشیدی در فرآیند صنعتی خود را اجرا می کند. اکنون 11 عملیات تولید بخاری خورشیدی در مصر وجود دارد و دولت به دنبال تقویت روابط با تونس و اردن برای رشد بیشتر این بازار است.
آسیا و اقیانوسیه سریعترین منطقه در حال رشد برای آبگرمکن های خورشیدی در این دوره است. رشد صنعت با نوآوری های تکنولوژیکی پشتیبانی می شود، زیرا شرکت ها تجزیه و تحلیل پیش بینی و هوش مصنوعی را برای بهبود عملکرد در آبگرمکن های خود وارد می کنند. این بازار عمدتاً توسط سیاست‌های دولت برای گذار از سوخت‌های فسیلی به جایگزین‌های سبز، کمک‌های ملی و منطقه‌ای برای جوامع محروم و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای کاهش قبوض انرژی هدایت می‌شود.


منبع: Oilprice

۹ مهر ۱۴۰۳ ۰۸:۵۲
تعداد بازدید : ۵۴
کد خبر : ۷۱,۰۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید