به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیستم نوین کشاورزی با گیاهان پوششی

پایگاه خبری فولاد ایران- نزدیک به 20 سال پیش، ریک کلارک، پرورش دهنده ذرت و سویا، اهل ویلیام اسپورت، ایندیانا، به دلیل خاک ورزی از کندن خاک و شستن مزرعه خود خسته شد. او می‌گوید: «تصمیم گرفتم که زمان آن رسیده است که چیز متفاوتی را امتحان کنم.»
او شروع به کشت محصولات پوششی کرد، و همچنین شروع به تصور راه‌هایی کرد که می‌تواند کودها و علف‌کش‌هایی را که فکر می‌کرد به آن نیاز دارد حذف کند. این راه حل او را به ایجاد یک سیستم کل مزرعه سوق داد که او آن را "مدیریت احیا کننده ارگانیک" می نامد.
به گزارش فولاد ایران، اکنون، کلارک به عنوان یک تولید کننده ارگانیک بدون خاک ورزی، ذرت، سویا، گندم زمستانه، یونجه و نخود را در 7000 هکتار کشت می کند. در هر هکتار محصولات پوششی رشد می کند.
در حالی که گیاهان پوششی ممکن است اجزای حیاتی در ساخت سیستم ارگانیک بدون خاک ورزی او باشند، انتخاب استراتژیک کلارک از گونه های گیاه پوششی و توجه به پوشش مراحل رشد محصول است که اثربخشی سیستم او را شکل می دهد.
او پیشرفت خود را نه در بازده محصول بر اساس افزایش سلامت خاک و بازگشت سرمایه بالاتر ROI اندازه‌گیری می‌کند و اظهار می کند ROI بالاتر ناشی از صرفه جویی در ورودی های خریداری شده است.
او می‌گوید: «علاوه بر حذف خاک‌ورزی، اکثر نهاده‌های خریداری‌شده را نیز حذف کرده‌ام و این باعث صرفه‌جویی در حدود 2 میلیون دلار در سال می‌شود».
سلامت خاک نیز بهبود یافته است. کلارک می گوید: ماده آلی خاک در 10 سال گذشته 1.5 درصد افزایش یافته است و نفوذ آب حدود 20 اینچ در ساعت است.
انتخاب محصول پوششی
سیستم کلارک بر انتخاب گونه‌های محصول پوششی متمرکز است که بهترین تناسب را با محصول نقدی بعدی دارد. او سپس آن محصولات پوششی را برای حداکثر عملکرد مدیریت می کند. برای مثال، استراتژی کشت پوششی او قبل از کاشت ذرت بر تثبیت نیتروژن تمرکز دارد. او ذرت را در مزارعی می کارد که دانه های غلاتی مانند گندم زمستانه، جو یا چاودار غلات رشد کرده است.
او می‌گوید: «من گندم را در اواسط ژوئیه برداشت می‌کنم و سپس یک محصول پوششی می‌کارم که شامل حبوبات می‌شود که نیتروژن را برای ذرت در بهار آینده تأمین می‌کند.
او می‌گوید: «می‌خواهم به محصول پوششی زمان زیادی بدهم تا کاری را که در نظر گرفته شده است، یعنی تأمین نیتروژن، انجام دهد.
محصول پوششی گاهی اوقات تا 12000 پوند زیست توده در هر جریب تولید می کند.
در حالی که سیستم کل مزرعه ای که کلارک توسعه داده است نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدیریت استراتژیک است، او می گوید: «نسخه موفقیت من بر اساس عملکرد محصول نیست. "در عوض، این بر اساس سلامت خاک و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه است."


منبع: Agriculture.com

۱۰ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۳۶
کد خبر : ۷۱,۰۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید