به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رأی کمیسیون اتحادیه اروپا به تعرفه خودروهای برقی چین

پایگاه خبری فولاد ایران- کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه به تصویب تعرفه های قطعی بر خودروهای برقی ساخت چین  رأی داد.
اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که رأی موافق کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه های قطعی بر واردات خودروهای برقی چین را به دست آورده است.
به گزارش فولاد ایران، اتحادیه اروپا ابتدا اعلام کرد که در ماه ژوئن تعرفه های بیشتری بر واردات خودروهای برقی چین اعمال خواهد کرد، به این دلیل که این این خودروها که به شدت از یارانه های ناعادلانه بهره مند شده اند، تولیدکنندگان خودروهای برقی در اروپا را با "تهدید آسیب اقتصادی" مواجه می کنند.
در عوض، اتاق بازرگانی چین «ناامیدی عمیق خود را از این نتیجه رای‌گیری» ابراز کرد و افزود که «به شدت از اتخاذ تدابیر تجاری حمایت‌گرایانه اتحادیه اروپا ناراضی است».
این اتاق همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا در مورد اقدامات نهایی "محتاط" باشد و اجرای آنها را به تاخیر بیندازد و بر یافتن راه حل از طریق مذاکرات تمرکز کند. اتحادیه اروپا روز جمعه گفته بود که با وجود تصویب تعرفه ها همچنان به دنبال راه حل های دیگری است.
اتاق بازرگانی چین همچنین موضع خود را مبنی بر اینکه تحقیقات اتحادیه در مورد خودروهای برقی چینی "با انگیزه سیاسی و اقدام حمایتی غیرقابل توجیه" است، را تکرار کرد و گفت که تعرفه های بالاتر بر شرکت های چینی و همچنین شرکت های بین المللی تولید کننده خودروهای برقی در چین تأثیر می گذارد.
خودروسازان آلمانی از تصمیم اتحادیه اروپا انتقاد کردند و مرسدس بنز گفت که این تعرفه‌ها «اشتباهی است که می‌تواند به پیامدهای منفی گسترده‌ای منجر شود». این شرکت از کمیسیون اروپا خواست تا اجرای تعرفه های بالاتر را به تاخیر بیندازد.
در همین حال BMW گفت که این حرکت از اتحادیه اروپا یک "نشانه مرگبار" برای صنعت خودروسازی اروپا است.
در همین حال، فولکس واگن اظهار کرد که این تعرفه ها "رویکرد اشتباهی است و رقابت پذیری صنعت خودروسازی اروپا را بهبود نمی بخشد."
خودروسازان از کمیسیون اتحادیه اروپا و دولت چین خواستند با گفتگو مسائل را حل کنند.
اقدامات تلافی جویانه چین یکی از نگرانی های اصلی برخی از اعضای اتحادیه اروپا است، به خصوص که چین قبلاً تحقیقات ضد دامپینگ را در مورد برخی محصولات صادراتی از اتحادیه اروپا آغاز کرده است.


منبع: CNBC

۱۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۵:۱۰
تعداد بازدید : ۲۸۶
کد خبر : ۷۱,۰۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید