به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هزینه اقلیمی جنگ ها

پایگاه خبری فولاد ایران- هر جنگی پیامدهای جانی بزرگی دارد، اما پیامدهای زیست محیطی درگیری ها اغلب نادیده گرفته می شود. درگیری های کوچک و بزرگ به دلیل استفاده از مهمات، اثرات بسیار زیانباری بر محیط زیست دارند. بیش از 5 درصد از انتشار جهانی گازهای گلخانه ای ناشی از درگیری یا عملیات نظامی است، اگرچه مقیاس واقعی آن ناشناخته باقی مانده است. در زمانی که دولت‌ها در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را به نفع یک انتقال سبز، برای کمک به مقابله با تغییرات آب و هوایی کاهش دهند، تأثیر جنگ بر محیط‌زیست بدتر می‌شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با درگیری کمتر شناخته شده است. برای درک بهتر تأثیر درگیری بر اهداف کربن زدایی که در توافقنامه پاریس مشخص شده است، محققان به طور فزاینده ای به دنبال ترسیم تصویر واضح تری از انتشار گازهای گلخانه ای در رابطه با عملیات نظامی هستند.
به گزارش فولاد ایران، محققان در حال حاضر بر این باورند که انتشار گازهای گلخانه ای از جنگ روسیه و اوکراین می تواند برابر با انتشار سالانه یک کشور کوچک مانند بلژیک باشد. توجه به این نکته مهم است که این فقط یک درگیری است و به طور مشابه سطوح بالایی از انتشار ممکن است از جنگ های دیگر در سراسر جهان تولید شود.
در حالی که تأثیرات آب و هوایی جنگ نمی تواند جایگزین هزینه های انسانی شود، مهم است که بفهمیم چقدر انتشار گازهای گلخانه ای توسط جنگ تولید می شود تا به تعهدات بین المللی آب و هوا کمک کند.
هنگام اندازه‌گیری انتشار گازهای گلخانه‌ای، ملاحظات خاصی در مورد فعالیت‌های نظامی، از جمله سوخت‌های زمینی، دریایی و هوانوردی، سوخت‌های دریایی و هوانوردی، گسترش آتش‌سوزی‌های شهری و منظره‌ای، و آتش‌سوزی‌های زیرساخت‌های انرژی آسیب‌دیده برای تخمین انتشار گازهای گلخانه‌ای در نظر گرفته می‌شود. موارد دیگری که باید در نظر گرفته شود عبارتند از تغییر در تولید انرژی و تقاضا، مانند افزایش استفاده از سوخت های فسیلی. برخی از سطوح انتشار ممکن است در زمان جنگ کاهش یابد، به ویژه آنهایی که به صنعت و فعالیت های اقتصادی مرتبط هستند که دیگر به دلیل درگیری انجام نمی شوند.
محققان به طور فزاینده ای در حال بررسی اثرات زیست محیطی سایر درگیری ها پس از پرونده روسیه و اوکراین هستند. مطالعات اخیر نشان می دهد که در طول دو ماه اول تهاجم اسرائیل به غزه در فلسطین، ردپای کربن بیش از 20 کشور آسیب پذیر در برابر آب و هوای جهان است. بر اساس اولین تحلیل در نوع خود، تقریباً 99 درصد از 281000 متریک تن دی اکسید کربن آزاد شده در این دوره از بمباران هوایی و تهاجم زمینی اسرائیل به غزه حاصل شده است.
حدود نیمی از گازهای گلخانه ای اندازه گیری شده در این تجزیه و تحلیل از هواپیماهای باری ایالات متحده بود که تجهیزات نظامی را به اسرائیل می فرستادند. در همین حال، موشک های شلیک شده توسط حماس به سمت اسرائیل در همان دوره حدود 713 تن CO2 تولید کرد.
در حالی که اغلب نگرانی‌های بیشتری در ارتباط با درگیری وجود دارد، در زمانی که دولت‌ها در سرتاسر جهان در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند، درک پیامدهای زیست‌محیطی جنگ نیز مهم است. شفافیت بیشتر و گزارش‌دهی در مورد انتشارات نظامی می‌تواند به تحلیل‌های بین‌المللی انتشار کربن کمک کند و پیش‌بینی بهتری برای کاهش کربن برای سال‌های آینده ارائه دهد.


منبع: Oilprice

۱۶ مهر ۱۴۰۳ ۰۰:۳۵
تعداد بازدید : ۷۳
کد خبر : ۷۱,۱۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید