به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دور شدن چین و نزدیکی شزکت های هندی به صنایع خورشیدی ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- شرکت‌های هندی در حال حرکت برای پر کردن شکاف ناشی از حذف صادرات چین از صنعت خورشیدی در حال رشد ایالات متحده هستند، زیرا واشنگتن سرکوب تولیدکنندگان مرتبط با پکن را افزایش می‌دهد. سومانت سینها، مدیر اجرایی ReNew، یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر هند، گفت که «تقاضا» برای قطعات خورشیدی از هند بیشتر شده است، زیرا واشنگتن وابستگی به منابع چینی برای انتقال انرژی خود را کاهش می‌دهد.  
واشنگتن در حال بررسی تعرفه های اضافی بر واردات صنایع خورشیدی است تا پس از سیل پانل های تولید چین که قیمت های جهانی را به پایین ترین سطح رساند، از صنعت داخلی محافظت کند. هفته گذشته، وزارت بازرگانی تخمین های اولیه از عوارض تا 293 درصد را برای صادرکنندگان سلول های خورشیدی در چهار کشور در جنوب شرق آسیا منتشر کرد.
به گزارش فولاد ایران، وود مکنزی انتظار دارد که تولید سلول های خورشیدی در کشورهای خارج از قطب اصلی چین و آسیای جنوب شرقی در چند سال آینده بیش از دو برابر شود که د این بین، هند 40 درصد از ظرفیت جدید را تشکیل دهد. دولت بایدن حمایت ها را در برابر واردات خورشیدی با ارتباط با پکن، با دو برابر کردن نرخ عوارض برای سلول های چینی، اعمال تعرفه های ضد دور زدن شرکت های چینی در جنوب شرق آسیا و ممنوعیت کالاهای مرتبط با کار اجباری در سین کیانگ افزایش داده است.
کاخ سفید همچنین تعرفه های دوران ترامپ را که برای محصولات خورشیدی اکثر کشورها اعمال می شد، حفظ کرد. علیرغم این تلاش ها، واردات پنل های ایالات متحده در بالاترین حد خود قرار دارد. کاهش سریع قیمت پنل های وارداتی به تبدیل انرژی خورشیدی به منبع اصلی برق جدید در شبکه ایالات متحده کمک کرده است. اداره اطلاعات انرژی انتظار دارد که تاسیسات خورشیدی امسال با رشد 42 درصدی به 127 گیگاوات برسد. در ماه آوریل، بزرگترین تولیدکنندگان خورشیدی ایالات متحده، First Solar و Qcells و دیگران درخواستی برای اعمال تعرفه بر روی سلول ها برای چهار کشور در جنوب شرق آسیا به منظور نجات صنعت داخلی در حال مبارزه ارائه کردند. از طرف دیگر، تعرفه ها قیمت ها را برای مصرف کنندگان افزایش می دهد. برخی شرکت ها شروع به تامین منابع خود از اندونزی، یکی دیگر از بازارهای نوظهور تولید خورشیدی، کرده اند تا در برابر اثرات تجاری تعرفه ها مصون باشند.  
منبع: فایننشال تایمز

۱۶ مهر ۱۴۰۳ ۰۰:۳۶
تعداد بازدید : ۸۱
کد خبر : ۷۱,۱۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید