به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دونالد ترامپ بدهی آمریکا را دو برابر کامالا هریس افزایش می‌دهد

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس تحلیل جدید کمیته بودجه فدرال مسئول، یک گروه غیرحزبی در واشنگتن، پیش بینی می شود که برنامه های اقتصادی دونالد ترامپ بدهی فدرال را تقریباً دو برابر در صورت انتخاب کامالا هریس، افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2035، در صورتی که رئیس‌جمهور سابق مجددا درکاخ سفید حکم کند و به تعهد خود مبنی بر کاهش مالیات برای افراد و مشاغل، اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالاهای وارداتی و اخراج میلیون‌ها مهاجر و پیشنهادات دیگر عمل کند، بدهی فدرال به میزان 7.5 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.
به گزارش فولاد ایران، تخمین زده مي‌شود که پلتفرم هریس، شامل اعتبارات مالیاتی افزایش یافته برای کسب‌وکارهای کوچک، دسترسی بهتر به مراقبت از کودکان و مسکن مقرون‌به‌صرفه، اما مالیات‌های بیشتر شرکت‌ها، بدهی را 3.5 تریلیون دلار در مدت مشابه افزایش دهد.
این گزارش نسبت به افزایش خطر "بحران مالی نهایی" هشدار می داد، درحالیکه تنها پنج هفته تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است. نظرسنجی ها حاکی از رقابت تنگاتنگ بین این دو نامزد است که هر دو اقتصاد را به نقطه کانونی کمپین های خود تبدیل کرده اند. CRFB در گزارش خود نوشت: «رئیس‌جمهور بعدی پس از روی کار آمدن با چالش‌های مالی مهمی از جمله سطوح بی‌سابقه بدهی، کسری‌های ساختاری بزرگ، پرداخت‌های سود فزاینده و ورشکستگی قریب‌الوقوع برنامه‌های صندوق‌های امانی مهم مواجه خواهد شد.» همچنین نسبت به رشد کندتر و تضعیف امنیت ملی به دلیل بار بدهی بالا هشدار داد.
تحلیل CRFB نشان می‌دهد که ترامپ تا چه حد ردای احتیاط مالی را که نامزدهای جمهوری‌خواه و سیاستمداران محافظه‌کار اغلب هنگام نامزدی به آن می‌پوشانند، کنار گذاشته است. او علاوه بر تمدید کاهش مالیاتی که در سال 2017 تصویب کرد، اخیراً متعهد شده است که در صورت پیروزی مجدد، کاهش مالیات جدیدی را اعمال کند. این موارد از کاهش جدید در نرخ مالیات شرکت ها تا کاهش مالیات در سطح فردی بر درآمد حاصل از اضافه کاری، انعام و مستمری را شامل می شود. او همچنین قول داده است که سقفی را برای کسر مالیات برای پرداخت های مالیات ایالتی و محلی که به ویژه توسط صاحبان خانه های ثروتمند حومه شهر منفور بود، لغو کند.
به گفته CRFB، این کاهش مالیات و سایر معافیت ها به تنهایی باعث افزایش حدود 9 تریلیون دلاری بدهی می شود. تعرفه جهانی و سایر عوارض قرار است این افزایش را تقریباً 3 تریلیون دلار جبران کند. در گذشته جمهوری خواهان خواستار کاهش عمیق هزینه ها، از جمله برنامه های مراقبت های بهداشتی و بازنشستگی دولت، برای جبران برنامه های کاهش مالیات خود بودند. اما ترامپ گفته است که نمی‌خواهد این طرح‌ها را کاهش دهد و می‌خواهد هزینه‌های بخش بسیار کمتری از بودجه دولت را کاهش دهد که بر دیگر برنامه‌های داخلی تأثیر می‌گذارد، در حالی که برای افزایش درآمد نیز به تعرفه‌ها تکیه می‌کند.
این در حالی است که پرهزینه‌ترین بخش‌های پلتفرم هریس حول محور کاهش مالیات و اعتباراتی است که او می‌خواهد به خانوارهایی با درآمد 400000 دلار یا کمتر و همچنین خانواده‌هایی با فرزندان خردسال اختصاص دهد. در مجموع، اینها آماده افزایش بدهی تا بیش از 4 تریلیون دلار هستند که تا حدی با درآمد بادآورده نزدیک به 1 تریلیون دلار ناشی از افزایش نرخ مالیات شرکت ها از سطح 21 درصد فعلی آن جبران می شود. در حالی که پرزیدنت جو بایدن از افزایش شدید نرخ مالیات بر عایدی سرمایه، از 20 درصد به 39.6 درصد حمایت کرده بود، هریس پیشنهاد می کند که آن را با مقدار کمتری به 28 درصد افزایش دهد و افزایش را به درآمد محدود کند.
با توجه به عدم اطمینان گسترده در مورد اینکه چه کسی برنده خواهد شد، چه سیاست هایی اعمال خواهد شد و چشم انداز اقتصادی چگونه تغییر خواهد کرد، دامنه نتایج برای بدهی بسیار بزرگ است. در بهترین حالت، پلت فرم هریس به کسری بودجه اضافه نمی کند و در بدترین حالت آن را 8.1 تریلیون دلار افزایش می دهد. برای ترامپ، این افزایش از 1.45 تریلیون دلار تا یک افزایش کمی بالاتر از 15 تریلیون دلار متغیر است. بدهی ملی 99 درصد تولید ناخالص داخلی است و طبق گزارش دفتر بودجه کنگره، در صورت عدم تغییر در قوانین فعلی، طی 10 سال آینده به 125 درصد افزایش خواهد یافت. در زمان هریس، این نسبت با 8 درصد افزایش به 133 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. برای ترامپ، این رقم با 17 درصد افزایش به 142 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.
منبع: فایننشال تایمز

۱۶ مهر ۱۴۰۳ ۲۲:۴۴
تعداد بازدید : ۶۱
کد خبر : ۷۱,۱۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید