به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها در محل کار؟!

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس گزارش جدیدی از Indeed، هوش مصنوعی در حال حاضر در حال تغییر روش کار برخی افراد است، اما هنوز آماده نیست که جایگزین کارهایی شود که انسان ها انجام می دهند.
این گزارش که در 25 سپتامبر منتشر شد، نشان داد که هیچ کدام از مهارت های بیش از 2800 مهارت شناسایی شده توسط Indeed Hiring Lab""، به احتمال زیاد با هوش مصنوعی جایگزین نمی شود.
طبق این گزارش، 68.7٪ از مهارت ها "بسیار بعید" است که با هوش مصنوعی جایگزین شوند، در حالی که 28.5٪ از مهارت ها ممکن است "به طور بالقوه" قابل جایگزینی داشته باشند. گزارش Indeed مهارت‌هایی مانند ارتباطات، رهبری و سازماندهی، مهارت‌های فنی از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی خاص، و مهارت‌های عملی مانند پخت و پز و تجویز دارو را بررسی می‌کند.
در واقع از GPT-4o، آخرین مدل هوش مصنوعی مولد چندوجهی OpenAI، برای ارزیابی توانایی خود برای انجام مهارت‌های کاری در سه حوزه استفاده کرد: ارائه دانش نظری مرتبط با مهارت‌ها، استفاده از آن مهارت‌ها برای حل مشکلات و اجرای آن مهارت‌ها به صورت فیزیکی یا دیجیتال.
سپس این مدل از این ارزیابی را برای ارزیابی احتمال اینکه آیا هوش مصنوعی مولد می‌تواند جایگزین یک فرد برای انجام یک مهارت خاص شود یا خیر، استفاده کرد.
این تحقیق نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در حال حاضر تنها برای ایفای نقش کارگران مناسب است. در حالی که هوش مصنوعی صلاحیت فنی نسبتاً بالایی دارد، بدون قابلیت حل مشکل قوی‌تر و عملکرد عملی، نمی‌تواند با نیروی انسانی رقابت کند.
محققان Indeed در مطالعه خود 16 شغل را در نظر گرفتند و پنج شغل را برجسته کردند که بیشترین سهم را از مهارت هایی که پتانسیل جایگزین شدن با هوش مصنوعی را دارند. این مشاغل عبارتند از:
1. متخصص حسابداری
2. متخصص بازاریابی و تبلیغات
3. توسعه دهندگان نرم افزار
4. کارکنان پشتیبانی اداری مراقبت های بهداشتی
5. مطالبات بیمه و مأموران بازرسی
به گزارش فولاد ایران، این تحقیق می‌گوید ماهیت فنی و اغلب تکراری مهارت‌های مورد نیاز برای این نقش‌ها در نقاط قوت هوش مصنوعی نقش دارد، علاوه بر این که این حرفه‌ها تمایل به تعامل فیزیکی کمتری دارند.
از سوی دیگر، مشاغلی که تقاضای تبادل مشتری یا حضور فیزیکی دارند، کمترین احتمال را دارند که جایگزین شوند و به عنوان مثال از کارهای مراقبت های بهداشتی مواجهه با بیمار مانند پرستاری یاد می کنند.
با این حال، کارگران نباید از مسیرهای شغلی خاصی که بیشتر مستعد جایگزین شدن با هوش مصنوعی هستند، دوری کنند. برای مثال، افرادی که علاقه‌مند به توسعه نرم‌افزار هستند، باید یاد بگیرند که از ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری و افزایش رقابت خود در بازار کار استفاده کنند.


منبع: CNBC

۲۴ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۱۰۶
کد خبر : ۷۱,۱۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید