به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت نفت خام آمریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از اینکه اسرائیل به ایالات متحده اعلام کرد که قصد حمله به تاسیسات نفتی ایران را ندارد، بهای نفت خام آمریکا در روز سه‌شنبه بیش از 4 درصد کاهش یافت و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه یک اختلال عمده در عرضه در خاورمیانه در افق است را تضعیف کرد.
به گزارش فولاد ایران، قیمت نفت در اوایل ماه جاری پس از حمله موشکی به اسرائیل افزایش یافت و این نگرانی را ایجاد کرد که واکنش اسرائیل ممکن است به چرخه تشدید بیشتر منجر شود که عرضه نفت خام در منطقه را مختل کند.
قیمت های بسته شدن انرژی در روز سه شنبه به شرح زیر است:
• وست تگزاس اینترمدیت
• قرارداد نوامبر: 70.58 دلار در هر بشکه، 3.25 دلار یا 4.4 درصد کاهش.
• برنت
• قرارداد دسامبر: 74.25 دلار در هر بشکه، 3.21 دلار یا 4.14 درصد کاهش.
• بنزین RBOB
• قرارداد نوامبر: 2.0377 دلار به ازای هر گالن، 3.36 درصد کاهش.
• گاز طبیعی
• قرارداد نوامبر: 2.498 دلار در هر هزار فوت مکعب، 0.16٪ افزایش.
قیمت نفت به طور قابل توجهی از بالاترین سطحی که در حمله اول اکتبر ایران به دست آورده بود، عقب نشینی کرده است. اسراییل تاکنون از پاسخگویی خودداری کرده است و معامله گران تمرکز خود را بر روی عوامل بنیادی بازار معطوف کرده اند، زیرا انتظار می رود سال آینده مازاد نفت رو به رو شود.
اوپک در هفته جاری برای سومین ماه متوالی پیش بینی نفت خود در سال 2024 را کاهش داد. و آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که تقاضا در سال 2024 کمتر از 900 هزار بشکه در روز و در سال 2025 یک میلیون بشکه در روز رشد کند که در مقایسه با رشد 2 میلیون بشکه‌ای در روز در دوره پس از همه‌گیری، کاهش قابل‌توجهی است.
طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی که روز سه شنبه منتشر شد، تقاضای نفت چین ضعیف است و مصرف آن در ماه اوت 500 هزار بشکه در روز کاهش یافت که چهارمین کاهش ماهانه متوالی است. در همین حال، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تولید نفت خام در قاره آمریکا به رهبری ایالات متحده در سال جاری و سال آینده 1.5 میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که اعضای آن آمادگی دارند در صورت بروز اختلال در عرضه در خاورمیانه، اقدامی انجام دهند.
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود گفت: «در حال حاضر، عرضه به جریان خود ادامه می‌دهد و بازار در سال جدید با مازاد قابل‌توجهی مواجه است».


منبع: CNBC

۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۷۸
کد خبر : ۷۱,۱۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید