به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چالش غول‌های خودروسازی در برابر اهداف سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- تولیدکنندگان خودرو راه‌های زیادی برای کاهش تأثیر اهداف سخت‌گیرانه‌تر اتحادیه اروپا در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند، اگرچه برآوردن همه گزینه‌ها احتمالاً هزینه قابل توجهی دارند. جریمه های شدید برای عدم انطباق با استانداردهای آلایندگی جدید اتحادیه، بحث داغی را در صنعت خودرو برانگیخته است، به ویژه با توجه به اینکه این بخش در حال حاضر در مسیر دستیابی به هدف امسال با طوفانی کامل از چالش‌ها در مسیر برقی‌سازی کامل روبرو است.
به گزارش فولاد ایران، سقف اتحادیه اروپا در میانگین آلایندگی ناشی از فروش وسایل نقلیه جدید به 93.6 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر (گرم در کیلومتر) در سال 2025 کاهش می یابد که نشان دهنده کاهش 15 درصدی نسبت به پایه 110.1 گرم در کیلومتر در سال 2021 است. فراتر از این محدودیت ها - که در سال 2019 توافق شد و بخشی از جاه طلبی بلوک 27 کشور برای دستیابی به بی طرفی آب و هوا تا سال 2050 است - می تواند منجر به جریمه هایی به مبلغ چند میلیارد یورو شود.
ریکو لومان، اقتصاددان ارشد بخش حمل و نقل و تدارکات در بانک هلندی ING، گفت که اکثر غول‌های بزرگ خودروسازی اروپا در حال حاضر تا رسیدن به هدف جدید اتحادیه اروپا برای CO2 فاصله زیادی دارند، که به این معنی است که برای کاهش تأثیر مجازات‌های مالی اقدامات ضروری لازم است.
برخی از گزینه‌های روی میز عبارتند از: افزایش فروش خودروهای برقی باتری (EV) با عرضه مدل‌های مقرون به صرفه‌تر و کاهش قیمت‌ها، کاهش تولید موتور احتراق داخلی معمولی (ICE) به نفع خودروهای برقی و مدل‌های هیبریدی پلاگین، و «هماهنگی» با رقبایی که قبلاً با هدف مطابقت دارند.
در حال حاضر تصور می‌شود که ولوو سوئدی تنها خودروساز بزرگی باشد که توانسته است، در کنار تولیدکننده خودروهای برقی آمریکایی تسلا و برخی شرکت‌های چینی، به این هدف عمل کند.
استفان ریتمن، رئیس تحقیقات خودروسازی اروپا در برنشتاین، گفت خودروسازانی که در اروپا فعالیت می‌کنند، امسال با توجه به تشدید مقررات اتحادیه اروپا با «صخره‌ای عظیم آلایندگی» روبرو هستند. اکنون آنها می توانند با ادغام با شرکت هایی که دارای اعتبارات گلخانه ای مازاد هستند، آن را کاهش دهند. اما این شرکت‌ها یکی، تسلا، و دیگری بزرگ ولوو است که متعلق به جیلی [چین] است. بسیاری از خودروهایی که تسلا در اروپا می فروشد و اعتبارات گلخانه ای خود را تولید می کند، از چین می آیند. بنابراین، اساساً شما شاهد انتقال پول خودروسازان اروپایی به نهادهای چینی یا به مشاغلی هستید که منشا آن چین هستند، که شاید بهترین نگاه برای اتحادیه اروپا و دولت‌های ملی نباشد.
طرح گام به گام بحث برانگیز اتحادیه اروپا
طرح مرحله‌ای اتحادیه اروپا برای کاهش موتورهای آلاینده که در آن مقررات کاهش انتشار دی‌اکسید کربن توسط  وسایل نقلیه جدید و میانگین مصرف سوخت وسایل نقلیه برای تولیدکنندگان تعیین شده، محل بحث و جدل است. بنابر این مقررات، میانگین یاد شده نباید از حد معینی تجاوز کند. در مقابل تولیدکنندگان خواهان امنیت اقتصادی خود هستند، اما همه آنها مطالبات یکسانی ندارند. این همه بحران موجود در صنعت خودروسازی و بازبینی مقررات مورد نظر اتحادیه اروپا را در دستور کار پارلمان قرار داده است.
مرحله بعدی مقررات مربوط به کاهش موتورهای احتراقی در سال ۲۰۲۵ اجرایی می‌شود که در آن کاهش استفاده از سوخت‌های آلاینده به میزان قابل توجهی سختگیرانه‌تر شده است. هر کشور عضو اتحادیه اروپا که به این به اهداف دست پیدا نکند، جریمه خواهد شد.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، اواخر سال گذشته گفت که گفت‌وگوی راهبردی درباره آینده صنعت خودروسازی اروپا برگزار خواهد کرد. این گفتگو که قرار است در ماه جاری به طور رسمی آغاز شود، برای اجرای سریع اقدامات مورد نیاز بخش طراحی شده است.


منبع: CNBC

۲۲ دی ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸
تعداد بازدید : ۱۴۹
کد خبر : ۷۲,۱۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید