پایگاه خبری فولاد ایران- در سال 2024، تجارت ریلی میان سه کشور ایالات متحده، کانادا و مکزیک به ارزش تقریبی 203.1 میلیارد دلار رسید، که تقریباً بهطور مساوی بین کانادا (104.8 میلیارد دلار) و مکزیک (98.3 میلیارد دلار) تقسیم شده است. تعرفههای جدید میتوانند تأثیرات قابلتوجهی بر این شبکه حملونقل داشته باشند، بهویژه با توجه به اینکه بخش ریلی برای سرمایهگذاری در زیرساختها به رشد اقتصادی وابسته است.
به گزارش فولاد ایران، در سال 2023، حملونقل ریلی ایالات متحده 233.4 میلیارد دلار خروجی اقتصادی ایجاد کرد و از 749.400 شغل حمایت کرد. پنج ایالت دارای بیشترین اشتغال در بخش ریلی: تگزاس، ایلینوی، نبراسکا، کالیفرنیا و جورجیا.
تگزاس، با 90 درصد از قطارهای عبوری مرزی از طریق این ایالت، بیشترین حجم تجارت ریلی را با مکزیک دارد.
سرمایهگذاریهای زیرساختی در پروژههای بزرگ مانند پل لاردو CPKC، دروازه بینالمللی بارستو BNSF، و خدمات بینالمللی فالکون پرمیوم بین ایالات متحده، کانادا و مکزیک انجام شده است. 70 درصد از تجارت حملونقل ریلی ایالات متحده با کشورهای غیر از آمریکای شمالی انجام میشود، که شامل مواد شیمیایی، غلات، فلزات و مواد معدنی است.
با اعمال تعرفههای جدید، احتمالاً هزینههای حملونقل و تجارت بین این کشورها افزایش خواهد یافت که ممکن است بر رشد اقتصادی و سرمایهگذاریهای آینده تأثیر منفی بگذارد.
منبع: CNBC