به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آسیب به امنیت انرژی انگلستان با افزایش مالیات شرکت های نفتی

پایگاه خبری فولاد ایران – رئیس جدید سازمان بازرگانی OEUK انگلستان هشدار داده است که مالیات بر سود تولیدکنندگان نفت دریای شمال بریتانیا به همه شرکت‌هایی که در فلات قاره بریتانیا فعالیت می‌کنند ضربه می‌زند و باعث می شود شرکت‌هایی که قبلاً سرمایه‌گذاری‌های کمتری را اعلام کرده‌اند، برنامه‌های حفاری را به تعویق بیندازند.


در پاییز گذشته، بریتانیا مالیات بر سود اپراتورهای نفت و گاز را 10 درصد افزایش داد و از اول ژانویه 2023 به 35 درصد رساند. نرخ کل مالیات بر بخش نفت و گاز به 75 درصد افزایش یافته است.


دیوید وایت هاوس، مدیر اجرایی جدید OEUK خاطرنشان کرد که اپراتورها در بریتانیا در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری در جاهای دیگر هستند که باعث می شود کشور به طور فزاینده ای به واردات سوخت فسیلی وابسته شود.


به گزارش فولاد ایران، پس از افزایش مالیات بر سود، هاربر انرژی، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز در دریای شمال بریتانیا، از دور ادامه مجوز با هدف اعطای بیش از 100 مجوز جدید کنار کشید. شل گفته است که هر پروژه ای را که شامل سرمایه گذاری برنامه ریزی شده 30.5 میلیارد دلاری (25 میلیارد پوند) در سیستم انرژی بریتانیا می شود، دوباره ارزیابی می کند و توتال نیز گفته است که سرمایه گذاری خود در بریتانیا را 25 درصد کاهش می دهد.


گفته می شود نرخ مالیات بریتانیا در حال حاضر به قدری بالا است که شرکت‌ها را از آب‌های بریتانیا خارج می‌کند.

 

منبع: Oilprice

۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۰۵
تعداد بازدید : ۴۱۵
کد خبر : ۶۴,۸۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید