به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استقبال کاخ سفید از پایان کابوس زنجیره تامین

پایگاه خبری فولاد ایران- مقامات کاخ سفید روز پنجشنبه از رفع گرفتگی زنجیره تامین استقبال کردند و اظهار کردند که کاهش بیشتر تنگناها به کاهش تورم کمک می کند.


ضربه های کووید و تهاجم روسیه به اوکراین زنجیره تامین شکننده را به نقطه شکست رساند. استرس عرضه باعث افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده شد، قفسه‌های برخی فروشگاه‌ها را تقریباً خالی کرد و سفارش‌های حمل و نقل آنلاین را به شدت به تأخیر انداخت.


اکنون، بسیاری از معیارها نشان می‌دهند که زنجیره‌های تامین تا حد زیادی از شوک‌های اخیر بهبود یافته‌اند.


لائل برینارد، مدیر شورای اقتصاد ملی، گفت: "کار پرزیدنت بایدن برای افزایش ثبات و انعطاف‌پذیری زنجیره‌های تأمین، به کاهش تورم کالاهای اصلی کمک کرده و فضای تنفسی برای خانواده‌های کارگر فراهم کرده است".


مصرف کنندگان دیگر با قفسه های نیمه خالی فروشگاه ها مواجه نیستند. هزینه های حمل و نقل که در سال 2021 افزایش یافت، از زمان اوج خود حدود 90 درصد کاهش یافته است.


طبق آمار، بیشتر درخواست های زنجیره تامین 2021 تا به امروز تکمیل شده است، از جمله تامین مالی برای تسریع زنجیره تامین باتری، استفاده از قانون تولید دفاعی برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین و سرعت بخشیدن به تولید تراشه های کامپیوتری.


به گزارش فولاد ایران، مقامات کاخ سفید گفتند که بخش خصوصی متعهد شده است بیش از 470 میلیارد دلار در تولید نیمه هادی ها، وسایل نقلیه الکتریکی، باتری های برقی، انرژی پاک و محصولات دارویی و پزشکی سرمایه گذاری کند.


اقتصاددانان کاخ سفید گفتند که این یک تحول مثبت برای مصرف کنندگان است و لحن امیدوارکننده ای مبنی بر تداوم این روند داشتند. در این گزارش آمده است که بین قیمت های تولیدکننده و فشارهای زنجیره تامین همبستگی بالایی وجود دارد که نشان می دهد کاهش فشار زنجیره تامین ممکن است به کاهش تورم ادامه دهد.


البته مشکل تورم برطرف نشده است. قیمت‌های مصرف‌کننده همچنان بسیار سریع‌تر از سرعتی که فدرال رزرو آن را عادی می‌داند در حال افزایش است.


اگرچه قیمت کالاها کاهش یافته است، اما اقتصاددانان کاخ سفید اذعان کردند که "ما هنوز برای تورم کلی کار داریم."


منبع: CNN

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۳۳۲
کد خبر : ۶۵,۷۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید