به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پایان روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو؟!

پایگاه خبری فولاد ایران- اکثر اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو هفته آینده برای اولین بار در 15 ماه گذشته افزایش نرخ بهره را متوقف کند و سیاست های خود را تا دسامبر متوقف کند، حتی در شرایطی که با اقتصاد انعطاف پذیر ایالات متحده و تورم مداوم مواجه است.


انتظار می رود کمیته بازار آزاد فدرال در نشست 13 تا 14 ژوئن خود در محدوده 5 تا 5.25 درصد نرخ ها را ثابت نگه دارد. رئیس جروم پاول در ماه گذشته به تعلیق کمپین تشدید کننده اشاره کرده بود و نشان می داد که او از ارزیابی تأثیرات حرکت های گذشته و ورشکستگی های اخیر بانک حمایت می کند.


به گزارش فولاد ایران،  انتظار می رود فدرال رزرو معیار سیاست را 5.1 درصد در پایان سال 2023 نشان دهد که همان چیزی است که اقتصاددانان انتظار دارند نرخ واقعی و مطابق با پیش بینی ماه مارس باشد. در مقابل، بازارها در ماه ژوئیه یک چهارم واحد افزایش قیمت دارند و امکان کاهش قیمت مشابه در دسامبر وجود دارد.


آنچه اقتصاددانان بلومبرگ می‌گویند این است که به احتمال زیاد فدرال رزرو در نشست 13 تا 14 ژوئن خود از افزایش نرخ ها خودداری خواهد کرد. این به این دلیل است که بیشتر از همه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، شرکت کنندگان با نفوذتر معتقدند که انقباضات قبلی، که با تاخیر در اقتصاد عمل می کند، باعث افزایش بیشتر رکود خواهد شد.
کاهش اعتبارات پس از ورشکستگی بانک Silicon Valley و Signature Bank در ماه مارس، رهبران فدرال رزرو را بر آن داشت تا بر عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصاد و انعطاف پذیری در مورد نحوه واکنش آنها تأکید کنند.


منبع: بلومبرگ

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۴۷۹
کد خبر : ۶۵,۸۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید