به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد جنگی روسیه مملو از کیسه های پول نقد که در بانک ها نگهداری می شود

پایگاه خبری فولاد ایران- طبق گزارشات، پول مزدوران روسی کشته شده در اوکراین به طور ناخواسته به ایجاد یک رونق نقدی جدید در خانه در یک اثر جانبی غیرعادی جنگ کمک می کنند. خانواده این مزدوران پولی که به عنوان غرامت برای مرگ آنها پرداخت می شود که علاوه بر دستمزدهای وصول نشده، به ازای هر نفر 5 میلیون روبل (60000 دلار) می شود را در بانک ها پس انداز می کنند.  
ایالات متحده تخمین می‌زند 50000 پرسنل در اوکراین در حال نبرد بودند، باعث شده تا سرانه نقدینگی که به یکی از چندین منبع پول کاغذی در اقتصاد روسیه سرازیر می‌شود، تبدیل شود. بر اساس گزارش بلومبرگ اکونومیکس، از سپتامبر، زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اولین بسیج روسیه از زمان جنگ جهانی دوم را اعلام کرد، که منجر به انباشته شدن 2.2 تریلیون روبل نقدینگی اضافی از بانک ها شد، مقدار ارز در گردش با سرعت بی سابقه ای افزایش یافت.
به گزارش فولاد ایران، با توجه به محدودیت‌های اعمال شده بر تراکنش‌های بانکی، استفاده از پول کاغذی برای تسویه تجارت خارجی و همچنین گسترش به بخش‌های اشغالی اوکراین، جایی که روسیه ارز خود را اعمال می‌کند، در حال گسترش است زیرا سایر گزینه‌های پرداخت محدود هستند.
گسترش استفاده از پول نقد ممکن است نشان دهنده انواع تغییرات در اقتصاد روسیه باشد که هیچ کدام خوب نیستند. افزایش تقاضا برای پول نقد نشان‌دهنده اعتماد کمتر به بانک‌های محلی و سهم رو به رشد اقتصاد سایه و بدتر شدن قوانین مالیاتی باعث نگرانی بیشتر در مورد آینده نامطمئن در میان خانوارهایی است که با وجود تورم ترجیح می‌دهند پول نقد نگهداری کنند.
پوتین متعهد شده است که هزینه های نامحدودی را برای جنگ انجام دهد، در حالی که دولت سهم بی سابقه ای از هزینه های دولتی را طبقه بندی کرده است. مسئولیت نظارت بر سیستم گردش پول نقد بر عهده سرگئی بلوف، معاون بانک مرکزی، یک افسر نظامی است که همچنین مسئول نهادهای ویژه ای است که بودجه از بودجه دولتی را به نیروهای خط مقدم هدایت می کند.
به گفته مقامات آگاه با تفکر مقامات روسی، پولی که برای ارتش در نظر گرفته شده است، از جمله سربازان عادی، دلیل اصلی تبدیل شدن پول نقد به ابزار انتخابی است. روس‌ها در فوریه 2022 وجه نقد را از بانک‌ها خارج کردند که در آن زمان بی‌سابقه بود، اما این جنون کوتاه مدت بود، زیرا بانک روسیه با افزایش اضطراری نرخ بهره که به بازگرداندن اعتماد کمک کرد، منابع مالی را به سیستم مالی بازگرداند.
اقتصاد نقدی که در حال شکل گیری است نمادی از تغییرات در روسیه است. سرگئی دوبینین، رئیس بانک مرکزی روسیه از سال 1995 تا 1998، گفت: «افزایش نقدینگی نشان‌دهنده ارزیابی ریسک‌های تجاری و عدم اطمینان در اقتصاد است.»
منبع: بلومبرگ

۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۴۴۳
کد خبر : ۶۵,۹۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید