به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک‌های غربی در پی شکار سهام 9 میلیارد دلاری شرکت چینی

پایگاه خبری فولاد ایران- گلدمن ساکس، جی پی مورگان و سایر بانک های غربی ماه ها را صرف لابی گری کرده اند تا روی یکی از بزرگترین فهرست های بازار سهام چین کار کنند. پیشنهاد برنامه ریزی شده 9 میلیارد دلاری Syngenta در شانگهای مانند یک بلیط رویایی برای بانک ها به نظر می رسد. یک شرکت بین المللی بزرگ که روابط موجود با موسسات جهانی دارد.
اما با افزایش تنش ژئوپلیتیکی روابط تجاری بین ایالات متحده و چین، بانک ها ممکن است حتی نتوانند در این سهام مشارکت کنند، که منعکس کننده چشم انداز تجاری در حال تغییر در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.
مالک سینجنتا در شش سال گذشته، در فهرست نظارتی دولت ایالات متحده از شرکت هایی با روابط نزدیک با ارتش چین قرار دارد. عرضه عمومی Syngenta چهارمین فهرست بزرگ در سرزمین اصلی چین خواهد بود.
در سال جاری، Syngenta پس از اینکه صرافی بدون هیچ توضیحی آن را رد کرد، از برنامه‌های خود برای فهرست شدن در هیئت مدیره استار متمرکز بر فناوری شانگهای صرفنظر کرد. این شرکت سرانجام در این ماه از کمیته لیست بورس شانگهای چراغ سبز دریافت کرد تا 20 درصد از سهام شرکت را در هیئت مدیره اصلی بورس قرار دهد.
بانکداران گلدمن، جی پی مورگان، مورگان استنلی، UBS و HSBC - که همگی دارای مشاغل بانکداری سرمایه گذاری در سرزمین اصلی هستند، برای نقش هایی در این فهرست لابی کرده اند. یکی از مدیران یکی از بانک ها گفت: «حتی با توجه به روابط آمریکا و چین، ما همچنان به استراتژی خود برای آوردن سرمایه گذاران بین المللی به چین پایبند هستیم.»
به گزارش فولاد ایران، مدیران دو گروه آمریکایی گفتند که در صورت کسب مجوز برای انجام این کار، تصمیمات نهایی را در مورد اینکه آیا می توانند به این معامله عمل کنند یا خیر، خواهند گرفت. در این میان، بانکداران مستقر در آسیا در بلاتکلیفی گیر کرده اند.
منبع: فایننشال تایمز
۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۴۱۱
کد خبر : ۶۶,۰۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید