به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا محرک پولی چین کارساز است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس نظرسنجی China Beige Book که روز جمعه منتشر شد، محرک های پولی چین در سال گذشته نتوانست تقاضای وام را در سه ماهه دوم افزایش دهد اگرچه هزینه های وام برای مشاغل کمتر از یک سال قبل بود.
این نشان می‌دهد که کاهش نرخ بهره توسط بانک جمهوری خلق چین در ماه اوت ممکن است تأثیر محدودی در تحریک رشد داشته باشد و در مورد مؤثر بودن آخرین دور کاهش نرخ‌ها در اواسط ژوئن تردید ایجاد می‌کند.
لیلاند میلر، مدیر اجرایی China Beige Book می‌گوید: «برای ماه‌ها، تحلیلگران این ایده را مطرح کرده‌اند که پکن باید به دنبال چاره‌ای فراتر از تسهیل پولی باشد.»
به گزارش فولاد ایران، رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار در آوریل و می، درخواست‌ها برای اقدامات پولی قاطع‌تر برای حمایت از رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان را تشدید کرده است، زیرا بازگشت پس از کووید بسیار ناامیدکننده بود.
بانک های بزرگ وال استریت از گلدمن ساکس و بانک آمریکا گرفته تا UBS و Nomura اخیراً پیش بینی های خود برای رشد چین را کاهش دادند.
China Beige Book در آخرین نظرسنجی سه ماهه خود دریافت که استقراض ملی در دومین اقتصاد بزرگ جهان به کمترین میزان از زمان شروع به جمع‌آوری داده‌ها در سال 2010 رسیده است. همچنین نشان داد که تقاضا برای وام‌ها حتی نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر بوده است.
China Beige Book اشاره کرد که شرایط اعتباری آسان‌تر ماه‌هاست که به بخش املاک در چین سرازیر شده است، اما مشاوران املاک مسکونی کاهش ماه به ماه و سال به سال را در فروش و قیمت گزارش کردند.
با این حال، این شرکت آمریکایی انتظار دارد رشد سه ماهه دوم در چین قوی تر از سه ماه اول باشد، زیرا داده ها نشان می دهد تولید، خرده فروشی و خدمات شتاب درآمد سه ماهه را گزارش می کنند. این خوش بینی در اوایل این هفته توسط لی کیانگ، نخست وزیر چین تکرار شد.
منبع: CNBC

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۳۹۳
کد خبر : ۶۶,۰۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید