به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا هند چین بعدی است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- دیوید ریدل، مدیر عامل شرکت تحقیق و تحلیل سهام، می گوید«من در مورد هند بسیار خوش‌بین هستم. آنها همه کارهای درست را انجام می‌دهند و شانس بسیار بالایی برای عملکرد بهتر از انتظارات در شش تا ۲۴ ماه آینده دارند.»
او ادامه داد: قطعاً هند را بر چین ترجیح می دهیم. اقتصاد چین بسیار بزرگتر است، اما این یک تغییر قابل توجه است، زیرا هند همواره عملکرد ضعیفی از چین داشته است.
ریدل همچنین اظهار داشت که هند "کشوری بسیار متفاوت" با آنچه چین امروز و همیشه بوده است، می باشد.
به گفته ریدل، هند با تعدادی ابزار در جعبه ابزار خود مانند کسب درآمد و دیجیتالی کردن اقتصاد خود و همچنین تغییر در ساختار مالیاتی، با موفقیت در تله رشد درآمد متوسط مانور می دهد.
تله درآمد متوسط یک وضعیت توسعه اقتصادی است که در آن اقتصادهای رو به رشد در سطوح با درآمد متوسط دچار رکود می شوند و نمی توانند به رتبه کشورهای با درآمد بالا ارتقا پیدا کنند.
او روز جمعه در مصاحبه ای گفت: "من فکر می کنم هند این شانس را دارد که از چند سال رشد بسیار بالا لذت ببرد، و فکر می کنم این همان چیزی است که سرمایه گذاران باید به دنبال آن باشند."
بر اساس پیش بینی های S&P Global و Morgan Stanley در دسامبر گذشته، هند قرار است تا قبل از پایان دهه از ژاپن و آلمان پیشی بگیرد و به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.
از سوی دیگر، مسیر رشد چین ممکن است مانند گذشته گلگون نباشد. چین در پنج سال آینده به اندازه پنج سال گذشته قوی نخواهد بود. ریدل به بادهای مخالف مانند بیکاری بالای شهری در میان جوانان و افزایش تعداد زنجیره‌های تامینی که از چین دور می‌شوند اشاره کرد.
به گزارش فولاد ایران، در ماه مه، بیکاری جوانان چین به رکورد 20.8 درصد برای جوانان 16 تا 24 ساله رسید.
چین همچنین اخیراً آمارهای اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار را ثبت کرده است که به شتاب رشد ناپایدار اشاره دارد. فعالیت کارخانه‌ای چین در ماه ژوئن یک انقباض دیگر را نشان داد، در حالی که فعالیت‌های غیرتولیدی از زمانی که پکن سیاست سخت‌گیرانه «کووید صفر» را در اواخر سال گذشته کنار گذاشت، در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد.
منبع: CNBC

۱۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۳۷۸
کد خبر : ۶۶,۱۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید