به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا صنایع برق بادی دچار تلاطم شده است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- مشکلات بخش توربین‌های بادی زیمنس انرژی (ENR1n.DE) که می‌تواند بیش از یک میلیارد یورو (1.09 میلیارد دلار) هزینه داشته باشد، اعتماد سرمایه‌گذاران به صنعت گسترده انرژی باد را متزلزل کرده و هفته گذشته باعث افت قیمت سهام آن شد.
در طول دو دهه گذشته، این صنعت به سرعت رشد کرده است. بر اساس گزارش بررسی آماری انرژی جهانی در روز دوشنبه، انرژی بادی و خورشیدی جهان در سال گذشته به رکورد 12 درصد از تولید برق رسید و از هسته ای پیشی گرفت.
به گزارش فولاد ایران، شورای جهانی انرژی بادی در اوایل سال جاری اعلام کرد که انتظار می رود تا سال 2027 ظرفیت انرژی بادی بی سابقه 680 گیگاوات (GW) نصب شود. اما این صنعت چند سال سختی را پشت سر گذاشته است.
همه‌گیری COVID-19 از سال 2020 منجر به قرنطینه، کاهش فعالیت صنعتی و کاهش تقاضای جهانی انرژی شد.
در بخش باد، مانند سایر صنایع، محدودیت‌های حرکتی باعث اختلال در زنجیره تامین و تاخیر در ساخت پروژه ها شد.
محدودیت در تعداد کارگران مجاز در محل و تاخیر در قطعات از چین و جاهای دیگر به این معنی بود که برخی از توسعه دهندگان انرژی باد مجبور به تاخیر یا حتی لغو پروژه ها شدند.
جنگ در اوکراین همچنین مشکلات لجستیکی و زنجیره تامین را ایجاد کرده است که در برخی موارد با تاثیر تحریم ها تشدید شده است.
جنگ در اوکراین در سال گذشته به افزایش قیمت انرژی منجر شد و این باعث افزایش تورم و نرخ بهره شد.
اما درآمدهای مورد انتظار کسانی که قصد ساخت توربین های بادی را دارند به طور همزمان افزایش نیافته است. سازمان صنعت WindEurope در اوایل سال جاری اعلام کرد که افزایش قیمت کالاها، مانند فولاد، قیمت توربین‌های بادی را تا 40 درصد طی دو سال گذشته افزایش داده است.
سازندگان توربین های بادی که نمی توانند هزینه های بالاتر را به مشتریانی که دو یا سه سال پیش سفارش داده اند منتقل کنند، سعی کرده اند با افزایش قیمت ها، تأثیر تورم و فشار بیشتر بر حاشیه سود را کاهش دهند.
با اعلام اهداف بلندپروازانه اقلیمی دولت‌ها، فشار بر شرکت‌ها برای افزایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یافته است.
سازندگان توربین های بادی که در حال حاضر برای کاهش هزینه‌های قطعات و فناوری و افزایش کارایی مزارع بادی با توربین‌های عظیم با یکدیگر رقابت می‌کنند، با شرکت‌های تازه وارد نیز روبرو هستند که اغلب در مناقصه‌ها و مزایده‌های بادی از آنها پیشی گرفته‌اند.
منبع: رویترز

۱۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۳۸۴
کد خبر : ۶۶,۱۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید