به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تورم علی رغم سرد شدن هنوز برای فدرال رزرو خیلی بالا است

پایگاه خبری فولاد ایران- تورم در ایالات متحده در ماه ژوئن به کاهش خود ادامه داد، اما معیار کلیدی فشارهای اساسی قیمت همچنان با سرعتی نامطلوب در حال اجراست که باعث می‌شود فدرال رزرو به سمت از سرگیری افزایش نرخ بهره در این ماه متمایل شود.
گزارش دولت در روز چهارشنبه نشان می‌دهد شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبت به سال گذشته 3.1 درصد افزایش یافته است که کمترین پیشرفت از مارس 2021 است و عمدتاً به دلیل کاهش قیمت‌ها در پمپ بنزین است. چنین نتیجه‌ای باعث می‌شود که تنها طی دو ماه، شاخص CPI سرفصل تقریباً 2 درصد کاهش یابد.
با این حال، زمانی که هزینه های انرژی و مواد غذایی بی ثبات حذف شوند، شاخص CPI اصلی نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است. اگرچه این کمترین افزایش سالانه از اواخر سال 2021 خواهد بود، اما بر اساس معیار تورم متفاوت، همچنان بیش از دو برابر هدف فدرال رزرو است.
به گزارش فولاد ایران، گزارش مشاغل روز جمعه نیز حاکی از افزایش، هرچند کمتر از حد انتظار، در حقوق و دستمزدها و همچنین رشد مستحکم تر دستمزدها بود.
سخنرانان فدرال رزرو قصد خود را برای افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر در نشست ژوئیه اعلام کردند.
در جای دیگر، انتظار می‌رود نرخ تورم چین که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، در 0.2 درصد باقی بماند، اگرچه ریسک‌های کاهش تورم همچنان در حال افزایش هستند.
دومین اقتصاد بزرگ جهان نیز در روز پنجشنبه از داده های تجاری ژوئن گزارش خواهد داد و سرمایه گذاران انتظار دارند با توجه به ایجاد نگرانی ها در مورد مسیر بهبود، صادرات کاهش یابد.
بانک مرکزی نیوزلند قرار است روز چهارشنبه سیاست خود را حفظ کند، همچنین انتظار می‌رود بانک کره در روز پنجشنبه نرخ‌ها را ثابت نگه دارد، در حالی که همچنان هشدار می‌دهد که رشد قیمت بالاتر از هدف 2 درصدی خود باقی می‌ماند.
پیش بینی می شود که داده های اولیه سه ماهه دوم تولید ناخالص داخلی سنگاپور نسبت به ارقام کم سه ماه اول سال بهبود یافته باشد. آمار تجارت هند روز جمعه منتشر می شود.
در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه گزارشی از مذاکرات پشت تصمیم 15 ژوئن خود منتشر خواهد کرد، که احتمالاً دیدگاه سیاستگذاران در مورد ریسک های تورم و چشم انداز نرخ ها را روشن می کند.
سوئد صورتجلسه تصمیم 29 ژوئن خود برای افزایش مجدد نرخ ها و اقدامات بیشتر را منتشر خواهد کرد و داده های مسکن ملی در همان روز منتشر خواهد شد.
در همین حال، داده‌های تورم در نروژ و دانمارک در روز دوشنبه و سوئد در روز جمعه منتشر خواهد شد، که همه آنها به مقامات اطلاع می‌دهند که چقدر باید نگران قیمت‌های مصرف‌کننده باشند.
داده های روسیه در روز سه شنبه احتمالا نشان خواهد داد که آیا مازاد حساب جاری در سه ماهه دوم پس از رکود بیش از 51 میلیارد دلاری قبلی در مقایسه با سال قبل، ناشی از تحریم های بین المللی، بیشتر کاهش یافته است یا خیر.


منبع: بلومبرگ

۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۴۱۲
کد خبر : ۶۶,۱۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید