به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چگونه پردازش پولی جدید فدرال رزرو می تواند یک بحران بانکی منطقه ای دیگر را رقم بزند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- در حال حاضر اکثر نقل و انتقالات امریکا روی سیستم های قدیمی بانکی اجرا می شوند که پردازش پول ساعت ها یا حتی روزها طول می کشد. زمانی که فدرال رزرو از سیستم جدید خود، FedNow رونمایی کرد، همه چیز در اواخر این ماه تغییر می کند تا به بانک ها اجازه دهد پرداخت های داخلی را فوراً ارسال کنند.
فدرال رزرو در ماه ژوئن اعلام کرد که این سرویس در اواخر جولای با حدود 55 بانک، اتحادیه های اعتباری و سایر ارائه دهندگان مورد تایید برای استفاده از سرویس انتقال عرضه خواهد شد.
این بدان معناست که شرکت هایی مانند وام دهندگان وام مسکن می توانند فاکتورها را فوراً انجام دهند و کارمندان و کارگران می توانند فوراً چک های حقوق خود را دریافت کنند.
اما برخی از معایب بالقوه نیز در این سیستم وجود دارد. مشتریان می توانند تمام پول خود را در یک ثانیه از یک بانک خارج کنند. FedNow  قرار است با محدودیت 500,000 دلاری برای هر تراکنش راه اندازی شود، که می تواند به محدود کردن اجرای بانک ها کمک کند، اما این محدودیت برداشت ممکن است به اندازه کافی پایین نباشد تا از اجرای مخرب بانک های کوچکتر جلوگیری کند.
به گزارش فولاد ایران، در بانک سیلیکون ولی، دارندگان حساب سعی کردند 42 میلیارد دلار را در یک روز به موسسات دیگر واریز کنند. سیم‌های امروزی یک شبه پردازش می‌شوند، بنابراین تنظیم‌کننده‌ها حداقل این فرصت را داشتند که از خروج این مقدار پول از بانک در پایان کار آگاه شوند. اما وقتی تراکنش فوراً انجام می‌شود، تنظیم‌کننده‌ها زمان بسیار کمتری برای دیدن اتفاقات و اقدام و مداخله خواهند داشت.
اگر 10 درصد از دارایی ها و سپرده هایی که در یک بانک خاص است در یک روز برداشت شود، برای آن بانک یک بحران کلی ایجاد می شود.


منبع: CNN

۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۳۴۳
کد خبر : ۶۶,۱۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید