به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تقاضای نفت چین و هند بازارها را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته دبیرکل مجمع بین المللی انرژی، قیمت نفت در نیمه دوم سال به دلیل تلاش عرضه برای تامین تقاضا افزایش می یابد.
جوزف مک‌مونیگل، دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی، گفت: «تقاضای نفت به سرعت به سطح قبل از کووید بازگشت، اما عرضه برای جبران آن زمان سخت‌تری را سپری می‌کند. تنها عامل تعدیل‌کننده قیمت‌ها در حال حاضر ترس از رکود اقتصادی است.»
مک مونیگل روز شنبه در حاشیه نشست وزرای انرژی گروه 20 اقتصاد صنعتی پیشرو (G20) در گوا، هند، گفت: « برای نیمه دوم سال جاری، ما با مشکلات جدی در حفظ عرضه مواجه خواهیم شد و در نتیجه، شاهد واکنش قیمت‌ها به آن خواهیم بود.»
مک‌مونیگل افزایش قیمت نفت را به افزایش تقاضا از سوی چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان و هند نسبت می‌دهد.
دبیرکل گفت: «هند و چین در مجموع 2 میلیون بشکه در روز افزایش تقاضا در نیمه دوم سال جاری را تشکیل خواهند داد.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت نفت می تواند بار دیگر به 100 دلار در هر بشکه برسد، خاطرنشان کرد که قیمت ها در حال حاضر 80 دلار در هر بشکه است و به طور بالقوه می تواند از این بالاتر برود.
با این حال، مک ‌مونیگل مطمئن است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش اقدام خواهند کرد و عرضه را افزایش خواهند داد.
به گزارش فولاد ایران، معاملات آتی نفت برنت در روز جمعه به 81.07 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با تحویل سپتامبر روز معاملاتی را با 76.83 دلار به پایان رساند.


منبع: CNBC

۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۳۵۱
کد خبر : ۶۶,۳۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید