به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نمود سیگنال های کاهش عرضه در بازار نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از آخرین اعلامیه‌های کاهش عرضه جدید از سوی رهبران اوپک پلاس، عربستان سعودی و روسیه، اسپردهای کلیدی در بازارهای مشتقات نفتی شروع به قوی شدن کرده‌اند.
«کنتانگو» وضعیتی از بازار است که در آن قیمت‌های تحویل در تاریخ‌های بعدی بالاتر از قیمت‌های ماه اول است. این در زمان مواجهه بازار با عرضه بالاست. «وضعیت معکوس بازار» (عقب ماندگی)، معمولاً در زمان‌های کسری بازار اتفاق می‌افتد و در آن، قیمت‌های قراردادهای ماه اول بالاتر از قیمت‌های بعدی در زمان است.
هفته گذشته، اسپرد شش ماهه برنت برای اولین بار از دسامبر 2022، پس از ماه‌ها رکود، به کنتانگو تبدیل شد. شاخص ایالات متحده، نفت خام WTI نیز در 27 ژوئن برای اولین بار از ماه مارس به کنتانگو سقوط کرد.
اما در روزهای اخیر، اسپردهای سریع تقویت شده اند، قراردادهای سوآپ مرتبط با عرضه فیزیکی افزایش یافته اند، و در بازارهای اختیار معامله، حق بیمه فروش نزولی نسبت به وضعیت صعودی کاهش یافته است.
روز دوشنبه، عربستان سعودی و روسیه تقریباً همزمان از کاهش جدید عرضه جهانی نفت خبر دادند.
به گزارش فولاد ایران، عربستان سعودی اعلام کرد کاهش یک‌جانبه تولید نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا ماه اوت تمدید خواهد کرد. عربستان سعودی پس از تمدید کاهش داوطلبانه تا ماه آینده، حدود 9 میلیون بشکه در روز در ژوئیه و آگوست تولید خواهد کرد.
عربستان سعودی گفت: «این کاهش داوطلبانه اضافی برای تقویت تلاش‌های احتیاطی کشورهای اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازار نفت است.»
دقایقی پس از اعلام عربستان، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که روسیه صادرات نفت خام خود را در ماه اوت 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد تا بازار متعادلی را تضمین کند.


منبع: Oilprice

۱۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۳۸۳
کد خبر : ۶۶,۱۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید