به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک‌های مرکزی سرمایه‌گذاران را در تاریکی رها می‌کنند

پایگاه خبری فولاد ایران- بانک مرکزی اروپا در سال گذشته مشخص کرده است که نرخ بهره تنها در یک جهت حرکت می کند: افزایش. اما این هفته روند تغییر کرد. بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد، اما این دستورالعمل را که هزینه های استقراض همچنان در حال افزایش است را کاهش داد، درست همانطور که فدرال رزرو آمریکا یک روز قبل آن را انجام داده بود.
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از این نشست تایید کرد که نهمین افزایش متوالی تعیین‌کنندگان نرخ می‌تواند آخرین باشد و گفت که در نشست سیاست‌گذاری بعدی خود در سپتامبر، بانک مرکزی اروپا می‌تواند نرخ‌ها را افزایش دهد یا متوقف کند.
به گزارش فولاد ایران، سرمایه گذاران و تحلیلگران این تغییر لفاظی را به عنوان یک سیگنال واضح در نظر گرفته اند که نشان می دهد نرخ ها در ایالات متحده یا منطقه یورو اکنون در اوج خود یا نزدیک به آن هستند. داده ها از این تغییر پشتیبانی می کنند. تورم ماهانه در دو سوی اقیانوس اطلس کاهش یافته است. در ایالات متحده در ماه ژوئن به 3 درصد رسید، در حالی که در منطقه یورو به 5.5 درصد کاهش یافت و با انتشار اعداد رشد قیمت برای بلوک در ماه ژوئیه در روز دوشنبه، کاهش بیشتری پیش بینی می شود.
آنا استوپنیتسکا، اقتصاددان کلان جهانی در سرمایه گذار فیدلیتی اینترنشنال، گفت: «ما سیگنال های واضح تری از مکانیسم انتقال از طریق سیستم در منطقه یورو مشاهده می کنیم، زیرا انقباضات همچنان از طریق کانال اعتباری به سمت اقتصاد واقعی حرکت می کند.
کارکنان فدرال رزرو روز چهارشنبه پیش بینی خود را از رکود در سال جاری نادیده گرفتند و تولید ناخالص داخلی ایالات متحده با رشد 2.4 درصدی به صورت سالانه در سه ماهه دوم از انتظارات پیشی گرفت. پاول هشدار داد که انعطاف‌پذیری اقتصادی ایالات متحده ممکن است به معنای انقباض بیشتر برای مهار رشد قیمت باشد و گفت: «رشد قوی‌تر می‌تواند در طول زمان منجر به تورم بالاتر شود».
بسیاری از موارد به ارقام رشد قیمت مصرف کننده در ماه های جولای و آگوست و همچنین به پیش بینی های خود بانک مرکزی اروپا برای تورم بستگی دارد که مستقیماً پس از پایان جلسه در سپتامبر منتشر می شود. اما لاگارد گفت که اعداد مربوط به بازار کار، سرمایه گذاری و انتظارات تورمی را نیز بررسی خواهد کرد. دیرک شوماخر، اقتصاددان در بانک فرانسوی Natixis، پیش‌بینی کرد که تورم منطقه یورو همچنان در حال کاهش است و افزایش بیشتر نرخ‌ها را بعید می‌سازد.
لاگارد دیدگاه متعادلی در مورد چشم انداز تورم ارائه کرد. او هشدار داد که خروج روسیه از توافقی که به اوکراین اجازه می دهد غلات را از بنادر خود در دریای سیاه صادر کند، می تواند "فشارهای صعودی مجدد" را بر قیمت مواد غذایی ایجاد کند، و همچنین "بحران آب و هوایی در حال آشکار شدن" ممکن است. رشد بیشتر از حد انتظار در دستمزدها یا حاشیه سود نیز می تواند تورم را بالا نگه دارد. اما او گفت که چشم‌انداز کوتاه‌مدت اقتصادی منطقه یورو به دلیل کاهش تقاضای داخلی بدتر شده است، و افزود که این باید فشار قیمت‌ها را کاهش دهد، به‌ویژه اگر با کاهش قیمت انرژی همراه باشد.


منبع: فایننشال تایمز

۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۳۳۵
کد خبر : ۶۶,۴۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید