به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کدام شرکت ها می توانند از تغییرات اقلیمی جهانی سود ببرند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- بالا آمدن سطح آب دریاها، آتش‌سوزی‌های وحشیانه، امواج گرما و رویدادهای شدید آب‌وهوایی در حال حاضر همه جا را ویران می‌کند و می‌تواند صدها میلیارد دلار به اقتصاد جهانی در زیرساخت‌های در حال فروپاشی، کاهش بازده محصولات، مشکلات بهداشتی و از دست دادن نیروی کار زیان وارد کند.
به گزارش فولاد ایران، هنگامی که بیشتر مردم به تغییرات آب و هوایی فکر می کنند، صنایع نفت و گاز به دلیل سطوح بالای انتشار گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن، سهم بزرگی از تقصیر را بر عهده می گیرند. با این حال، تعداد کمی از مردم فکر می کنند که همان پیامدهای زیست محیطی که به جوامع آسیب می زند، بر صنعت سوخت فسیلی نیز تأثیر می گذارد.
تغییرات اقلیمی کار را برای شرکت های نفت و گاز پرهزینه تر می کند. در واقع، تهدیدات عرضه مرتبط با آب و هوا از قبل در صنعت نفت و گاز آشکار شده است، به طوری که بیش از 600 میلیارد بشکه معادل ذخایر تجاری نفت و گاز قابل بازیابی جهان، یا 40 درصد از کل ذخایر، با خطرات زیاد یا شدید مواجه است. به گفته شرکت مشاوره استراتژیک و ریسک جهانی Verisk Maplecroft مستقر در بریتانیا، خطر رویدادهای مرتبط با آب و هوا که جریان نفت به بازارهای جهانی را مختل می کند در عربستان سعودی، عراق و نیجریه بالاترین میزان است.
در یک نکته روشن تر، تغییر سریع آب و هوا فرصت های متعددی را در بخش هایی مانند انرژی پاک، تصفیه آب و شبکه های هوشمند و غیره ایجاد می کند. در اینجا 5 شرکتی که آماده هستند از گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی بهره مند شوند، آورده شده است:

1-  Brookfield Renewable Partners L.P.
ارزش بازار: 14.9 میلیارد دلار
بازده YTD: 21.9٪
Brookfield Renewable Partners L.P. دارای مجموعه ای از تاسیسات تولید انرژی تجدیدپذیر عمدتاً در آمریکای شمالی است. مجموعه چشمگیر دارایی های انرژی تجدیدپذیر شرکت به این شرکت کمک کرده تا رشد مناسبی داشته باشد.
او درآمد سه ماهه اول را 1.33 میلیارد دلار (+ 16.7٪ سالانه) گزارش کرد که 50 میلیون دلار از اجماع وال استریت پیشی گرفت.
BEP یکی از معدود شرکت های انرژی تجدیدپذیر است که سود سهام پرداخت می کند، با بازده در حال حاضر 4.5 درصد.

2-  Energy Recovery Inc.
ارزش بازار: 1.9 میلیارد دلار
بازده YTD: 44.4٪
Energy Recovery Inc. (NASDAQ:ERII)، همراه با شرکت های تابعه خود، راه حل های مختلفی را برای صنایع نمک زدایی اسمز معکوس آب دریا و صنایع تصفیه فاضلاب صنعتی در سراسر جهان طراحی، تولید و به فروش می رساند.
سهام ERII پس از حفظ رتبه خرید B. Riley Securities و افزایش هدف قیمت خود از 28 دلار به 32 دلار رسید.
ERII تنها شرکت سهامی عام است که تقریباً 100% بر نمک‌زدایی متمرکز است. پیش‌بینی می شود که اندازه بازار جهانی تصفیه آب از 301.8 میلیارد دلار در سال 2022 به 489.1 میلیارد دلار در سال 2029 خواهد رسید که برای این شرکت خبر خوبی است.

3-  Exxon Mobil Corp
ارزش بازار: 420.0 میلیارد دلار
بازده YTD: -0.4٪
در حالی که درختان و سایر گیاهان به طور طبیعی دی اکسید کربن را از اتمسفر حذف می کنند، اکثر کارشناسان تغییرات آب و هوایی اکنون موافق هستند که ما قادر به کاشت به اندازه کافی و سریع فضای سبز نیستیم تا آسیب به اکوسیستم خود را محدود کنیم. جذب کربن یکی از فناوری هایی است که برای محدود کردن گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی پیشنهاد شده است. هر دو گروه بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) و آژانس بین المللی انرژی (IEA) جذب، استفاده و ذخیره کربن (CCUS) را یک راه حل ایده آل برای بسیاری از بخش های کم کاهش مانند هوانوردی، تولید هیدروژن و سیمان از سوخت های فسیلی می دانند.
در چند سال گذشته، شرکت‌های بزرگ نفتی سرمایه‌گذاری هنگفتی را در CCUS آغاز کرده‌اند، که برخی استدلال می‌کنند که این روش صرفاً روش Big Oil برای افزایش عمر میادین نفت و گاز است زیرا کربن جذب شده برای افزایش بازیافت نفت (EOR) استفاده می‌شود.
در ماه آوریل، دارن وودز، مدیرعامل اکسون به سرمایه گذاران گفت که تجارت کم کربن این شرکت این پتانسیل را دارد که در عرض یک دهه از تجارت قدیمی نفت و گاز خود پیشی بگیرد و صدها میلیارد درآمد ایجاد کند.
اکسون هر سال 2.2 میلیون تن دی اکسید کربن را از کارخانه Linde حمل و به طور دائم ذخیره می کند. در ماه فوریه، Linde از برنامه های خود برای ساخت یک مجتمع 1.8 میلیارد دلاری پرده برداری کرد که شامل اصلاحات گرمایی با جذب کربن و یک کارخانه بزرگ جداسازی هوا برای تامین هیدروژن و نیتروژن پاک می شود.

4-  Schlumberger Ltd
ارزش بازار: 79.8 میلیارد دلار
بازده YTD: 9.6٪
درست مانند همتای بزرگتر خود، شرکت خدمات میدان نفتی Schlumberger Ltd (NYSE:SLB) روی جذب کربن شرط بندی می کند. به گفته گاوین رنیک، رئیس SLB New Energy، انتظار می‌رود این واحد تا پایان دهه جاری به درآمد 3 میلیارد دلاری و تا پایان دهه آینده حداقل 10 میلیارد دلار برسد. SLB روی پنج جایگاه کلیدی تمرکز خواهد کرد که هر کدام دارای حداقل بازار 10 میلیارد دلار هستند.
• محلول های کربن
•هیدروژن
•زمین گرمایی و ژئوانرژی
•ذخیره انرژی
• کانی های حیاتی

5-  Occidental Petroleum Corp.
ارزش بازار: 54.2 میلیارد دلار
بازده YTD: 2.6٪
برای دستیابی به هدف اقلیمی ما، مک‌کینزی ایجاد هاب‌های CCUS را پیشنهاد کرده است، که اساساً مجموعه‌ای از امکاناتی است که زیرساخت‌های حمل و نقل و ذخیره‌سازی یا بهره‌برداری CO2 یکسان را به اشتراک می‌گذارند. در حال حاضر، تنها 15 مرکز CCUS در سراسر جهان وجود دارد. مک کینزی تخمین می زند که پتانسیل ساخت 700 هاب CCUS در سطح جهان وجود دارد که در مکان های ذخیره سازی احتمالی و سایت های بازیابی نفت و گاز (EOR/EGR) یا نزدیک به آن قرار دارند.
دولت ایالات متحده در حال حاضر از چهار هاب حمایت می کند که دو پروژه بزرگ شرکت نفت غربی به عنوان رقبای قوی در نظر گرفته می شوند. دولت سه سطح بودجه ارائه می دهد که از 3 میلیون دلار برای مطالعات امکان سنجی در مراحل اولیه تا 12.5 میلیون دلار برای مطالعات طراحی مهندسی تا حداکثر 500 میلیون دلار برای پروژه های آماده تکمیل مراحل تدارکات، ساخت و ساز و بهره برداری است.
استارت آپ سوئیسی Climeworks که تا به امروز بیش از 800 میلیون دلار جمع آوری کرده است، یکی از فعال ترین شرکت های CCUS تاکنون است.


منبع: Oilprice

۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۳۱۶
کد خبر : ۶۶,۴۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید