به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت نفت در قوی ترین روند خود از زمان قبل از حمله روسیه به اوکراین

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت جهانی نفت از اواخر ژوئن بیش از 16 درصد افزایش یافته است و به سمت پنجمین هفته متوالی صعودی خود می رود که طولانی ترین صعود از زمان قبل از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین است که بازارهای انرژی را متحول کرد.
به گزارش فولاد ایران، قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی، در روز جمعه با 0.1 درصد کاهش به 84 دلار در هر بشکه رسید و همچنان در این هفته 3.9 درصد افزایش دارد. این برد طولانی ترین دوره از زمان پایان یک رالی هشت هفته ای در اوایل فوریه 2022 است.
قیمت نفت آمریکا نیز در این هفته 3.9 درصد افزایش یافته است و طولانی‌ترین رشد خود از آوریل 2022 را به ثبت رسانده است. این باعث جهش قیمت بنزین در ایالات متحده شده است که به طور متوسط در روز جمعه به 3.73 دلار در هر گالن رسید که بالاترین سطح از آن زمان است.
ترس از رکود جهانی ماه هاست که در حال چرخش است و بهبود اقتصادی ضعیف در چین چشم انداز تقاضای انرژی را کاهش داده است. پس چرا قیمت نفت در حال افزایش است؟
کاهش تولید نفت
بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در سال جاری با ۲.۲ میلیون بشکه افزایش به رکورد ۱۰۲ میلیون بشکه در روز برسد. این آژانس در گزارشی در ماه جاری اعلام کرد، اما پیش‌بینی می‌شود تولید جهانی نفت تنها 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به 101.5 میلیون بشکه برسد.
این شکاف عرضه با کاهش تولید توسط اوپک پلاس، اتحاد تولیدکنندگان بزرگ جهان، تشدید شده است.
این گروه که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و سایر تولیدکنندگان کوچکتر است، در آوریل متعهد شد که تولید خود را تا پایان سال بیش از 1.6 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
داده های اقتصادی قوی تر
بازارها همچنین در حال ارزیابی مجدد پیش بینی های تیره و تار خود برای تقاضای نفت هستند.
برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان با وجود تورم همچنان بالا و افزایش دردناک نرخ بهره، هشدارهای مربوط به کندی را رد می کنند. معامله گران نفت شرط می بندند که اقتصادهای انعطاف پذیر به تقاضای قوی تبدیل خواهند شد و با نزدیک شدن نرخ بهره به اوج خود، چشم انداز رشد می تواند بهبود یابد.
اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم 2.4 درصد رشد کرد. این سرعت نسبت به سه ماه اول سال سریع‌تر بود و همچنین بالاتر از انتظارات اقتصاددانان برای رشد 1.8 درصدی بود.
در اروپا نیز نشانه های دلگرم کننده ای وجود دارد. 20 کشوری که واحد پول یورو را به اشتراک می گذارند، در اوایل سال جاری وارد رکود اقتصادی شدند، اما داده های فرانسه، اسپانیا و آلمان نشان می دهد که این وضعیت ممکن است به پایان رسیده باشد.
با کمک بازگشت مصرف در اسپانیا و افزایش یکباره صادرات فرانسه، اقتصاد منطقه یورو ممکن است در سه ماهه دوم 2023 کمی سریعتر از رشد 0.1 درصدی که قبلا پیش‌بینی شده بود، رشد کرده باشد.
محرک چین
بزرگترین واردکننده نفت جهان نیز ممکن است در افزایش قیمت ها نقش داشته باشد.
زمانی که چین در ماه دسامبر از سیاست سختگیرانه خود برای مقابله با کووید صفر صرف نظر کرد، بسیاری به بازگشت قوی در دومین اقتصاد بزرگ جهان امیدوار بودند. این امر محقق نشد، عاملی که در اوایل سال جاری بر قیمت نفت تأثیر گذاشت.
بر اساس گزارشی که روز دوشنبه برای رسانه های دولتی منتشر شد، نهاد عالی تصمیم گیری چین، بهبود اقتصادی را پیشرفتی "پیچ و خم" توصیف کرد. اما در جلسه ای به ریاست شی جین پینگ، رئیس جمهور شی جین پینگ، دفتر سیاسی حزب کمونیست گفت که اصلاحاتی را برای تحریک مصرف داخلی، کمک به کسب و کارهای خصوصی و تقویت بخش املاک در حال مبارزه انجام خواهد داد.
آنها جزئیات زیادی ارائه نکردند. با این حال، وعده های بسته محرک دولتی باعث افزایش سهام در بخش املاک تحت محاصره چین شده است. سهام کانتری گاردن، بزرگترین توسعه دهنده چین از نظر فروش در سال گذشته، از زمان اعلام 34 درصد افزایش یافته است.


منبع: CNN

۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۳۴۳
کد خبر : ۶۶,۴۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید