به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ایران تولید نفت خود را به 3.1 میلیون بشکه در روز رساند

پایگاه خبری فولاد ایران- یکی از اعضای کمیته انرژی مجلس ایران اعلام کرد که تولید نفت ایران به بالاترین میزان در نزدیک به پنج سال گذشته و به 3.1 میلیون بشکه در روز رسیده است.
تولید نفت ایران از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در آگوست 2021 حدود 1 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. حسین حسین زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران، تولید نفت ایران از 2.2 میلیون بشکه در روز در آن زمان به 3.1 میلیون بشکه در حال حاضر افزایش یافته است.
بر اساس گزارش منابع ثانویه اوپک در آخرین گزارش ماهانه بازار نفت، تولید نفت خام ایران در ژوئن به 2.754 میلیون بشکه در روز رسید که 56000 بشکه در روز نسبت به ماه مه افزایش داشت و بالاتر از میانگین 2.554 میلیون بشکه در روز در سال 2022 بود.
به گزارش فولاد ایران، افزایش تولید در ماه‌های اخیر توسط صادرات قوی‌تر ایران به چین، ونزوئلا و سوریه حمایت شده است.
بلومبرگ در اوایل سال جاری گزارش داد در بحبوحه تشدید رقابت برای نفت خام روسیه، پالایشگاه‌های خصوصی چین حجم فزاینده‌ای نفت خام ایران را خریداری می‌کنند، زیرا رقابت برای نفت روسیه از پالایشگاه‌های بزرگ دولتی چین و خریداران هندی، بشکه‌های مسکو را نسبتاً گران‌تر کرده است.
اخیراً، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در سه ماهه دوم سال جاری به طور متوسط 1.35 میلیون بشکه در روز بوده که 300 هزار بشکه در روز نسبت به سه ماهه قبل و 350 هزار بشکه در روز نسبت به میانگین سال 2022 افزایش یافته است.


منبع: Oilprice

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۳۱
تعداد بازدید : ۳۶۲
کد خبر : ۶۶,۴۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید