به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بریکس سرانجام دلار را برای تسویه تجارت جهانی کنار گذاشت

پایگاه خبری فولاد ایران- کشورهای بریکس موضعی اتخاذ کرده اند که می تواند چشم انداز مالی جهانی را متزلزل کند.
به گزارش 
فولاد ایران، ائتلاف برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی (BRICS) ابتکاری را برای کنار گذاشتن دلار آمریکا برای تجارت جهانی به راه انداخته و ترجیح می دهند اقتصاد محلی خود را از طریق معاملات فرامرزی با استفاده از ارزهای محلی تقویت کنند.
این تصمیم، با هدف کنترل ارزهای داخلی آنها، نقطه عطفی است که می تواند تأثیرات گسترده ای داشته باشد.
این اتحاد با هدف رونق بخشیدن به کسب و کارها در قلمرو خود، تشخیص داده است که استفاده از ارزهای داخلی برای تراکنش های بین المللی نه تنها سریع تر و روان تر، بلکه مقرون به صرفه تر نیز خواهد بود.
آنیل سوکلال، سفیر بریکس آفریقای جنوبی، قصد این گروه برای تعمیق استفاده از ارزهای محلی برای تسویه حساب های تجاری جهانی را تایید کرده است.
این دیدگاه صرفاً یک مفهوم نظری نیست. این یک طرح مشخص برای دور زدن دلار آمریکا و قرار دادن بریکس در جایگاه هدایت نظم مالی جهانی است.
این اتحاد با تصمیم گیری ترکیبی در مورد بخش های استفاده از ارز محلی، گامی مهم در به دست آوردن دست برتر در بازارهای ارز خارجی و اثبات استقلال خود از نفوذ اقتصادی غرب برمی دارد.
اما اتحاد بریکس فقط به درون نگاه نمی کند. جاه طلبی این گروه فراتر از اعضای فعلی آن است، زیرا اجلاس آتی در ژوهانسبورگ در ماه اوت برای بحث در مورد گسترش بلوک تعیین شده است. با این حال، این فرآیند نیاز به بررسی دقیق دارد، هند و برزیل به دنبال تدوین دستورالعمل‌هایی قبل از پذیرش اعضای جدید هستند.
از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، به صورت مجازی شرکت خواهد کرد، در حالی که این گروه که بیش از 42 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، در مورد موضوعات مهم بحث می کند. این اتحاد نه تنها وحدت را نشان می دهد، بلکه فعالانه از دیگر کشورهای در حال توسعه حمایت می کند.
این دور شدن از دلار آمریکا همچنین به عنوان پاسخی به تحریم‌های شدید آمریکا علیه کشورهای در حال توسعه است، زیرا بریکس به دنبال پایان دادن به اتکا به دلار است.
همسویی بین این کشورها می تواند نشان دهنده آغاز تغییر قدرت های مالی جهانی به شرق باشد که به طور بالقوه باعث از دست دادن موقعیت اقتصادی کشورهای غربی می شود.
اتحاد بریکس گامی جسورانه برداشته است، گامی که با نگاه شجاعانه و انتقادی به امور مالی جهانی طنین انداز می شود. بریکس با انتخاب کنار گذاشتن دلار آمریکا برای تسویه تجارت جهانی، چالشی را برای سیستم مالی مستقر ایجاد کرده است.


منبع: Cryptopolitan

۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۴۳۰
کد خبر : ۶۶,۵۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید