به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمریکا در حال ساخت کارخانه های تولید تراشه و پیدا کردن کارکنان

پایگاه خبری فولاد ایران- با توجه به اینکه سرمایه گذاری در تاسیسات تولیدی در بالاترین حد خود قرار دارد، ادعای رئیس جمهور جو بایدن مبنی بر اینکه آینده دوباره "در آمریکا ساخته خواهد شد" معتبرتر از گذشته به نظر می رسد.
اما قدم بعدی در این فرآیند کمتر قطعی است. آمریکا در حال ساخت کارخانه‌ها است، اما آیا می‌تواند کارگرانی برای راه‌اندازی آن‌ها پیدا کند؟ با توجه به اینکه نرخ بیکاری نزدیک به پایین ترین حد در پنج دهه اخیر است، شرکت ها در حال تلاش برای یافتن کارمند هستند. همانطور که تعداد زیادی کارخانه جدید راه اندازی می شوند، شکاف ها حتی بیشتر می شوند.
به گزارش فولاد ایران، بخش تراشه مهم ترین مورد آزمایشی برای احیای تولید آمریکا است. در طول چند دهه گذشته سازندگان تراشه های کامپیوتری عمدتا آمریکا را ترک کردند. این کشور هنوز دارای محققان و طراحان نیمه هادی در سطح جهانی است، اما از نیروی کاری که ویفرهای سیلیکونی را به مدارهای الکترونیکی تبدیل می کند، محروم شده است. به امید اینکه این روند معکوس شود، قانون تراشه که سال گذشته توسط کنگره تصویب شد، دولت آمریکا در نیم دهه آینده 50 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.
تخمین انجمن صنعت نیمه هادی این است که تا سال 2030 بخش تراشه آمریکا با کمبود 67000 تکنسین، دانشمند کامپیوتر و مهندس و حدود 1.4 میلیون کارگر در کل اقتصاد مواجه خواهد شد.
شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (tsmc)، بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان، قصد دارد 40 میلیارد دلار در دو کارخانه در فینیکس، آریزونا سرمایه گذاری کند و توانایی آمریکا را برای تولید حجم زیادی از نیمه هادی های بسیار کوچک به شدت افزایش دهد. اولین کارخانه tsmc قرار بود سال آینده تولید خود را آغاز کند. اما در ماه ژوئیه اعلام کرد که تاریخ راه اندازی به سال 2025 به تعویق خواهد افتاد زیرا نتوانست کارگران کافی با تخصص برای نصب تجهیزات در چنین تاسیساتی با فناوری پیشرفته را پیدا کند.
گزارشی در ژانویه از موسسه بروکینگز، یک اندیشکده، می‌گوید که آمریکا برای اطمینان از نیروی کار کافی برای بخش تراشه، به اقدامات ملی، ایالتی و محلی سریع نیاز دارد. خطوط کلی آن در حال شکل گیری است و دولت نمی‌تواند چنین نیروی کار را از هوا بیاورد.


منبع: اکونومیست

۱۵ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۴۲۳
کد خبر : ۶۶,۵۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید