به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اهداف حذف کربن اکتشاف نفت را کند نمی کند

پایگاه خبری فولاد ایران- سرمایه گذاری کم در اکتشاف نفت و گاز در حال حاضر مترسکی برای امنیت انرژی برای چندین سال است.
به گزارش فولاد ایران، مدیران مختلف صنعت، به ویژه شاید آن‌هایی که از پادشاهی‌های نفتی خاورمیانه هستند، هشدار داده‌اند که اگر سرمایه‌گذاری در اکتشاف جدید افزایش نیابد، امنیت انرژی در مقیاس جهانی به خطر خواهد افتاد.
وود مکنزی اخیراً خبرهای خوبی برای این مدیران داشت: سرمایه گذاری در اکتشاف جدید نفت و گاز در حال بهبود است و قرار است طی چهار سال آینده به طور متوسط سالانه 22 میلیارد دلار برسد، علیرغم اینکه میلیاردها دلار برای انتقال از هیدروکربن ها هدایت می شوند.
در عین حال، ارتباطی بین انتقال و افزایش هزینه‌های اکتشاف جدید در نفت و گاز وجود دارد. این ارتباط با تقاضاهای جدیدی است که گذار برای شرکت‌های اکتشاف و تولید ایجاد کرده است. برای مثال فشار برای تمرکز بر دارایی‌هایی با مشخصات کم انتشار، و الزامات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تر برخی اکتشافات را غیرقابل دوام می‌کند.
 جولی ویلسون، مدیر تحقیقات اکتشاف جهانی Wood Mac گفت: اکتشاف در سال‌های 2006-2014 رونق گرفت و هزینه‌ها به 79 میلیارد دلار (در سال 2023) رسید. اما در شش سال قبل، میانگین 27 میلیارد دلار در سال در سال 2023 بود. در حالی که هزینه ها افزایش می یابد، به بالاترین حد گذشته باز نمی گردد و احتمالا سقفی برای این افزایش وجود خواهد داشت.
فشار گاز که قیمت های اروپا را در سال گذشته به اوج خود رساند، به بسیاری از افرادی که این گذار را پذیرفته بودند یادآور شد که واقعاً این گذار امنیت انرژی را افزایش نمی دهد. در برخی موارد این امر به زمان، پول بسیار بیشتر و حل چندین مشکل عمده بادی، خورشیدی و برقی نیاز دارد. با این حال، در حال حاضر، تنها منابع انرژی که امنیت انرژی را تامین می کنند، نوع هیدروکربنی است.
سرمایه‌گذاری‌های مستمر در نفت و گاز مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که انتقال انرژی به شیوه‌ای متعادل و با عرضه ایمن انرژی مقرون‌به‌صرفه و با کربن کم‌تر انجام می‌شود. در واقع، واقعیتی که غالباً توسط طرفداران انتقال، چه در محافل سیاسی و چه در خارج از آنها بیان نمی شود، این واقعیت است که گذار از هیدروکربن ها به شدت به همان هیدروکربن ها بستگی دارد.
مواد خام برای تجهیزات انتقال با استفاده از ماشین هایی تولید می شود که با سوخت هیدروکربنی کار می کنند. خود این تجهیزات با استفاده از انرژی هیدروکربن‌ها تولید می‌شوند.
هزینه‌های اکتشاف جدید نفت و گاز در حال افزایش است، زیرا اولاً، روند تقاضا به وضوح نشان داده است که تشنگی جهان برای هیدروکربن‌ها در حال کاهش نیست، بلکه در حال افزایش است و ثانیاً، این افزایش به این دلیل است که انتقال انرژی از هیدروکربن‌ها به آنها بستگی دارد.
مطمئناً ممکن است در این روند سقفی وجود داشته باشد زیرا سرمایه‌گذاران به سمت فرصت‌های جدید ناشی از تلاش‌های انتقالی دولت‌ها می‌روند و از شهرت بد نفت و گاز دوری می‌کنند. با این حال باید دید که این سقف چقدر بلند خواهد بود. در نهایت، امنیت انرژی همیشه بر هر چیز دیگری غلبه خواهد کرد.


منبع: Oilprice

۳۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۴۳۲
کد خبر : ۶۶,۷۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید