به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جریان نفت دریایی روسیه در کمترین میزان از ژانویه

پایگاه خبری فولاد ایران- جریان نفت خام دریایی روسیه در چهار هفته منتهی به 30 ژوئیه، اندکی پس از اعمال ممنوعیت واردات اتحادیه اروپا و محدودیت قیمت بیشتر بر صادرات این کشور، به کمترین میزان از اوایل ژانویه رسیده است.
به گزارش فولاد ایران، میانگین محموله های چهار هفته ای به 2.98 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از دوره 28 روزه منتهی به 8 ژانویه بود و بیش از 900000 بشکه در روز نسبت به اوج خود در اواسط ماه مه افت داشت.
این ارقام از این ایده حمایت می کند که مسکو به تعهد خود مبنی بر حفظ عرضه از بازار جهانی در کنار متحدانش در ائتلاف تولیدکنندگان اوپک پلاس عمل می کند. روسیه ابتدا اعلام کرد که تولید نفت خود را به تلافی تحریم‌های غرب و محدودیت‌های قیمتی بر نفت این کشور که پس از حمله به اوکراین اعمال شده بود، کاهش می‌دهد. اما جریان های دریایی همچنان به افزایش خود ادامه دادند و تنها در چند هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافتند.
اکنون، دسترسی محدودتر به نفت خام روسیه در کنار بشکه های کمتر از خاورمیانه، تخفیف های ارائه شده برای تحویل نفت خام ESPO به خریداران چینی برای تحویل در سپتامبر را کاهش داده است. به طور کلی، افزایش قیمت ها و کاهش تخفیف در برابر معیارهای بین المللی نیز جذابیت نفت خام روسیه را برای پالایشگاه های هندی کم می کند.
به‌طور میانگین چهار هفته‌ای، مجموع صادرات دریایی به کشورهای آسیایی، به اضافه حجم کشتی‌هایی که مقصد نهایی را نشان نمی‌دهند، از زمان اوج خود در اواسط ماه مه، حدود 940000 بشکه در روز کاهش یافته است.
آسیا
میانگین محموله‌های چهار هفته‌ای به مشتریان آسیایی روسیه، به اضافه آنهایی که در کشتی‌هایی که مقصد نهایی را نشان نمی‌دهند، در دوره منتهی به 30 جولای به 2.66 میلیون بشکه در روز از 2.85 میلیون بشکه در روز در چهار هفته منتهی به 23 جولای کاهش یافت. بیشتر محموله های کشتی های بدون مقصد اولیه در نهایت به هند ختم می شود. با این حال، حجم صادرات به کشوری که به بزرگترین خریدار نفت خام دریایی روسیه تبدیل شده است، نسبت به بالاترین میزان اخیر خود کاهش یافته است.
اروپا
صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا به کشورهای اروپایی در 28 روز منتهی به 30 جولای به 125000 بشکه در روز رسید و بلغارستان تنها مقصد آن بود. این ارقام شامل محموله به ترکیه نمی شود. در چهار هفته منتهی به 30 جولای هیچ نفت خام روسیه به کشورهای اروپای شمالی ارسال نشد.
صادرات به ترکیه، تنها مشتری باقیمانده روسیه در مدیترانه، در چهار هفته منتهی به 30 ژوئیه به 167000 بشکه در روز افزایش یافت. جریان به این کشور در اکتبر از 425000 بشکه در روز گذشته بود.
جریان به بلغارستان، که اکنون تنها بازار نفت خام روسیه در دریای سیاه است، به 125000 بشکه در روز بهبود یافت که برابر با بالاترین میزان از ژانویه است.
مجموع جریان نفت خام روسیه در هفت روز منتهی به 30 جولای به 3.28 میلیون بشکه در روز از 2.73 میلیون بشکه در روز در هفته قبل افزایش یافت. این جهش محموله ها را به بالاترین حد خود در چهار هفته رساند. این افزایش ها از بنادر غربی، با جریان های بیشتر از بالتیک، دریای سیاه و قطب شمال تا حدی با کاهش جریان از اقیانوس آرام جبران شد.


منبع: بلومبرگ

۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۳۰۳
کد خبر : ۶۶,۷۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید