به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دلیل واقعی افزایش تولید نفت روسیه در عراق

پایگاه خبری فولاد ایران- روسیه کنترل بخش نفت منطقه نیمه خودمختار کردستان (KRI) در شمال عراق را در سال 2017 به چهار دلیل کلیدی در دست گرفت. اول اینکه، KRI دارای ذخایر قابل توجه نفت و گاز است. دوم، روابط پر دردسر آن با جنوب عراق، که خارج از بغداد اداره می شود، به روسیه اجازه می دهد تا نقش میانجی را بین دو بخش کشور ایفا کند و به آن اهرم فشار بر هر دو طرف بدهد. ثالثاً، این اهرم می‌تواند برای گسترش تسلط روسیه بر جنوب عراق نیز که دارای ذخایر نفت و گاز بیشتری است، استفاده شود. و چهارم، روسیه را قادر می سازد تا از هرگونه تلاش ایالات متحده و متحدانش برای شروع بازسازی نفوذ خود در کشور جلوگیری کند.
به گزارش
فولاد ایران، با توجه به اینکه آینده عرضه نفت مستقل از طرف KRI بسیار مخاطره آمیز به نظر می رسد، روسیه قاطعانه وارد آخرین مراحل طرح خود برای عراق می شود و افزایش عمده ای در تولید نفت از میدان نفتی غول پیکر غول پیکر نفتی قرنا 2 عراق ایجاد می کند. این میدان - همراه با غول بزرگ رمیله - اخیراً توسط وزارت نفت عراق به عنوان منطقه حیاتی برای برنامه این کشور برای افزایش ظرفیت تولید نفت به حدود 7 میلیون بشکه در روز در سال 2027 مورد اشاره قرار گرفت.
کل میدان نفتي قرنه غربی واقع در 65 کیلومتری شمال غربی شهر بندری بصره، مجموع ذخایر نفت قابل استحصال 43 میلیارد بشکه تخمین زده شده است که آن را به یکی از بزرگترین میادین نفتی در جهان تبدیل می کند. غرب قرنا 2 ذخایر نفت قابل استحصال را حدود 13 میلیارد بشکه تخمین زده است و مانند بسیاری از میادین بزرگ در عراق (و ایران و عربستان سعودی) از کمترین هزینه حمل در جهان سود می برد.
با توافق ایران و عربستان، آخرین بخش از اقدام روسیه با چین برای تامین امنیت کل منطقه خاورمیانه در جریان است. عراق عنصر کلیدی این امر است، زیرا سه کشور با هم (عراق، ایران و عربستان سعودی) قلب خاورمیانه و قلب ذخایر نفت و گاز آن هستند، بنابراین کنترل بر آن امری ضروری است.


منبع: Oilprice

۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۳۶۸
کد خبر : ۶۶,۷۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید