به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امید روسیه به افزایش صادرات ماهی و غذاهای دریایی به چین پس از ممنوعیت ژاپن

پایگاه خبری فولاد ایران- روسیه امیدوار است صادرات محصولات دریایی خود به چین را پس از ممنوعیت واردات غذاهای دریایی ژاپن توسط چین به دلیل رهاسازی آب رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا افزایش دهد.
Rosselkhoznadzor، ناظر ایمنی مواد غذایی روسیه در ماه ژوئیه گفت که روسیه یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات دریایی به چین است و 894 شرکت روسی مجاز به صادرات غذاهای دریایی هستند.
در بیانیه ای اواخر روز جمعه، Rosselkhoznadzor گفت که به دنبال افزایش تعداد صادرکنندگان است.
بازار چین به طور کلی برای محصولات ماهی روسیه امیدوار کننده است. در بیانیه Rosselkhoznadzor آمده است: امیدواریم تعداد شرکت‌ها و کشتی‌های دارای گواهینامه روسیه، حجم محصولات و محدوده آن را افزایش دهیم.
در بیانیه آمده است که برای کمک به این تلاش، Rosselkhoznadzor قصد دارد به گفت وگو با چین در مورد مسائل ایمنی غذاهای دریایی ادامه دهد و مذاکرات با چین را در مورد مقررات عرضه محصولات دریایی روسیه به این کشور به پایان برساند.
به گزارش
فولاد ایران، چین قبلاً واردات برخی از مواد غذایی از ژاپن را ممنوع کرده است، اما ممنوعیت کامل روز پنجشنبه به دلیل نگرانی در مورد "خطر آلودگی رادیواکتیو" پس از شروع آزادسازی آب تصفیه شده ایجاد شد.
چین مقصد بیش از نیمی از صادرات محصولات آبزی روسیه بین ژانویه تا آگوست بوده است، که غالب آن ها گرده، شاه ماهی، دست و پا، ساردین، ماهی کاد و خرچنگ است.
بر اساس گزارش آژانس شیلات روسیه، روسیه در سال گذشته 2.3 میلیون تن محصولات دریایی به ارزش حدود 6.1 میلیارد دلار، تقریباً نیمی از کل صید خود، صادر کرد که چین، کره جنوبی و ژاپن بزرگترین واردکنندگان آن بودند.
ژاپن گفت که انتقاد روسیه و چین با شواهد علمی تأیید نشده است و سطح آلودگی آب کمتر از آن چیزی است که طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی برای نوشیدن در نظر گرفته می شود.


منبع: CNBC

۵ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۳۳۰
کد خبر : ۶۶,۷۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید