به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا اشتهای چین برای نفت عربستان باز خواهد گشت؟

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته تحلیلگران، علیرغم شواهد ردیابی تانکرها مبنی بر افزایش واردات نفت خام چین در نیمه اول اوت، بعید است واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در کوتاه مدت افزایش یابد.
جی مارو، رئیس بخش اطلاعات و تحلیل بازار (MENA) در Vortexa هفته گذشته در یادداشتی نوشت، در اوایل این ماه، واردات جهانی نفت خام از عربستان پس از رسیدن به پایین ترین سطح در ماه ژوئیه، نشانه هایی از بهبود را نشان داد.
به گزارش فولاد ایران، بیشتر افزایش ماهانه واردات نفت خام از عربستان در ماه اوت به دلیل واردات بیشتر از خریداران اصلی آسیا - چین، ژاپن، هند و تایوان بوده است. بر اساس برآوردهای ورتکسا، این واردکنندگان عمده نفت در مسیر افزایش مجموع واردات نفت خام عربستان به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز هستند که مجموع آنها را در محدوده های بالای تاریخی قرار می دهد.
تحلیلگران اوایل این هفته گفتند، علیرغم افزایش واردات نفت خام چین از عربستان در اوایل آگوست، انتظار می‌رود خرید نفت عربستان سعودی در سه ماهه سوم که شامل ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر می‌شود، کاهش یابد.
بر اساس داده‌های گمرک چین، علیرغم قیمت‌های بالاتر نفت و تخفیف‌های کمتر نفت خام روسیه نسبت به معیارهای بین‌المللی، روسیه همچنان بزرگترین تامین‌کننده نفت خام به چین در ماه ژوئیه باقی ماند.
واردات نفت خام چین از روسیه در ماه گذشته به طور میانگین 1.9 میلیون بشکه در روز بود که 13 درصد نسبت به جولای 2022 افزایش داشت، اگرچه بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین در روز یکشنبه، واردات از روسیه کمتر از رکورد ژوئن بود.
در حالی که تقاضای چین برای نفت عربستان احتمالا در کوتاه مدت کاهش خواهد یافت، تحلیلگران انتظار دارند در بلندمدت شاهد بهبودی باشیم.


منبع: Oilprice

۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۳۶۳
کد خبر : ۶۶,۸۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید