به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محدودیت دوباره عرضه نفت عربستان سعودی و روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- عربستان سعودی و روسیه روز دوشنبه اعلام کردند که کاهش بیشتری در عرضه نفت خواهند داشت، زیرا کاهش رشد اقتصاد جهانی به افت چشم‌انداز تقاضای انرژی منجر می شود.
به گزارش فولاد ایران، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان اعلام کرد که کاهش تولید نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز حداقل تا پایان ماه اوت تمدید خواهد کرد. این کاهش که از روز شنبه اجرایی شد، در ابتدا برنامه ریزی شده بود تا در ماه ژوئیه در تلاش برای تقویت قیمت نفت ادامه یابد.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که کشورش به طور داوطلبانه در ماه اوت با کاهش صادرات، عرضه خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. به نقل از دفتر نواک، روسیه تولید خود را تا این میزان کاهش خواهد داد و کاهشی به همان اندازه که مسکو در ماه مارس اجرا کرد را عمیق تر خواهد کرد.
این اطلاعیه ها باعث شد که قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی نفت، 0.7 درصد افزایش یابد و در ساعت 7.15 صبح به وقت شرقی به 76 دلار در هر بشکه معامله شود. WTI، معیار ایالات متحده، 0.8 درصد افزایش یافت و به 71 دلار رسید. قیمت نفت از مارس سال گذشته که در پی تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین به بالاترین حد خود در 14 سال گذشته رسید، بیش از 40 درصد کاهش یافته است.
به گفته صندوق بین‌المللی پول، عربستان سعودی به نفت خام برنت برای معامله در حدود 81 دلار در هر بشکه نیاز دارد تا بتواند بودجه خود را متعادل کند. این پادشاهی در سال جاری پس از گزارش مازاد بودجه در سال 2022 برای اولین بار در تقریبا یک دهه گذشته، به کسری بودجه بازگشته است.
این کشور برای اولین بار پس از نشست ماه ژوئن بین اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و سایر تولیدکنندگان کوچکتر، ائتلافی به نام اوپک پلاس، کاهش یک میلیون بشکه ای خود را اعلام کرد.
خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از یک منبع رسمی در وزارت انرژی روز دوشنبه گفت: «این کاهش داوطلبانه اضافی برای تقویت تلاش‌های پیشگیرانه کشورهای اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازارهای نفت است.»
در نشست ژوئن، ریاض همچنین گفت که کاهش تولید 500 هزار بشکه‌ای در روز را که اولین بار در آوریل اعلام شد، تا پایان سال آینده تمدید خواهد کرد. در مجموع، کاهش تولید نفت عربستان سعودی را به 9 میلیون بشکه در روز کاهش می دهد.
سایر اعضای اوپک پلاس متعهد شده اند که تولید خود را تا پایان سال 2024 کاهش دهند، زیرا چشم انداز ناامیدکننده ای برای تقاضای جهانی وجود دارد و بازگشت قوی پس از همه گیری در اقتصاد چین بعید به نظر می رسد. داده‌های نظرسنجی کارخانه‌های چینی که روز دوشنبه منتشر شد، تنها رشد متوسطی را در فعالیت‌ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه گذشته نشان می‌دهد و برخی از شرکت‌ها کارکنان خود را کاهش دادند زیرا فروش کمتر از حد انتظار بود.
منبع: CNN

۱۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۳۷۳
کد خبر : ۶۶,۱۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید