به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احنمال کاهش روند مصرف در ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از یک تابستان قابل توجه از قیمت های مصرف کننده قوی و انعطاف پذیری بازار مالی، انتظار می رود که اقتصاد ایالات متحده در ماه های آینده به طور گسترده ای کند شود زیرا فدرال رزرو به مبارزه تاریخی خود با تورم ادامه می دهد.
به گزارش فولاد ایران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان خوش‌بین هستند که هزینه‌های مصرف‌کننده، موتور اصلی اقتصاد ایالات متحده، آنقدر بدتر نمی‌شود تا از فروش گسترده سهام در سال جاری جلوگیری کند.  
به طور کلی، بازار سهام امسال افزایش یافته است، بیشتر به لطف سازنده تراشه Nvidia و هیاهوی هوش مصنوعی برای تقویت سهام فناوری، اگرچه سهام در ماه آگوست افت کرده است. یکی از بادهای معکوس اقتصادی در افق، از سرگیری پرداخت وام های دانشجویی در ماه اکتبر است که می تواند به معنای کاهش هزینه های آمریکایی ها باشد.
هنوز مشخص نیست که بازپرداخت وام های دانشجویی در نهایت چه تأثیری بر هزینه ها خواهد داشت. دولت بایدن یک طرح بازپرداخت مبتنی بر درآمد را اجرا کرده است، به این امید که ضربه را کاهش دهد. به گفته Wells Fargo، متوسط پرداخت ماهانه در میان 44 میلیون آمریکایی با وام دانشجویی بین 210 تا 314 دلار است.
یکی دیگر از ابهامات کلیدی که در ذهن مقامات فدرال رزرو و سرمایه گذاران وجود دارد این است که اقتصاد همچنان با تهاجمی ترین کمپین کاهش تورم بانک مرکزی در دهه های اخیر مبارزه می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که حداقل یک سال طول می‌کشد تا اثرات افزایش نرخ‌ها به کل اقتصاد نفوذ کند. فدرال رزرو در مارس 2022 شروع به افزایش نرخ بهره کرد.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی خود در سمپوزیوم اقتصادی سالانه فدرال رزرو کانزاس سیتی در جکسون هول، وایومینگ، روز جمعه گفت: «ممکن است عقب‌نشینی قابل توجهی در این روند وجود داشته باشد» که اقتصاد هنوز احساس نکرده است، و او هشدار داد که مشخص نیست چه زمانی این اثرات می توانند اعمال شوند.
اگر اقتصاد معتدل شود، این نشانه خوبی برای فدرال رزرو خواهد بود که تلاش کرده است تا دقیقاً همین را به ارمغان بیاورد و تورم را کاهش دهد.


منبع: CNN

۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۳۰۱
کد خبر : ۶۶,۸۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید