به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نشانه های انعطاف پذیری اقتصادی علی رغم رشد کند جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران-اقتصاد جهانی قرار است کند شود زیرا تورم چسبنده‌تر از حد انتظار باقی می‌ماند - اما به گفته سرویس سرمایه‌گذاران مودی، ممکن است برخی «نشانه های انعطاف‌پذیری» وجود داشته باشد.
ماری دیرون، مدیر عامل ریسک مستقل و فرعی جهانی، در سرویس سرمایه گذاران مودی، گفت: «ما در سطح جهانی انتظار کاهش رشد را داریم، و این تأثیری بر بازارهای نوظهور آسیا از طریق شرایط تجاری و همچنین دسترسی به منابع مالی در منطقه خواهد داشت».
دیرون گفت که این کندی را می توان به سه عامل نسبت داد: نرخ بهره بالاتر که ادامه دارد، کندی رشد چین و همچنین فشارهای سیستم مالی.
وی گفت، در حالی که بانک های مرکزی توانسته اند اقتصاد جهانی را هدایت کنند و با افزایش نرخ های بهره "روند کاهش تورم" ایجاد کنند، ریسک های تورم همچنان یک نقطه گیر هستند. او توضیح داد: "هنوز خطراتی وجود دارد که تورم می تواند چسبنده تر از آنچه در حال حاضر انتظار می رود ثابت شود و این منجر به ریسک های بالاتر برای رشد طولانی تر و کندتر شود."
به گزارش 
فولاد ایران، در یک سال و نیم گذشته، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ وجوه بانکی را بین 5.25 تا 5.5 درصد افزایش داده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو جمعه گذشته هشدار داد که افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است روی میز باشد.
دیرون گفت که ریسک دوم استرس سیستم مالی است.
او توضیح داد: «ما شاهد جذب بانک‌ها در دوره نرخ‌های بالاتر بوده‌ایم که برای برخی تأثیرات مثبتی بر حاشیه سود داشته است، اما همچنین نیاز به تعدیل در کسب‌وکارها، تعدیل برای ادامه جذب سپرده‌ها وجود دارد. ممکن است فشارهایی وجود داشته باشد که در حال حاضر کاملاً ظاهر نشده اند و شاید اواخر امسال تا سال آینده تحقق یابد.»
در نهایت، چین منبع سوم آسیب‌پذیری است.
دیرون گفت که مودیز انتظار یک چرخش سریع در دومین اقتصاد بزرگ جهان را ندارد و شاهد رشد نسبتاً آهسته در چین با پیامدهایی در سراسر منطقه است.
"این یک چشم انداز است که واقعاً با خطرات نزولی مبهم همراه است و ممکن است تأثیری بر نرخ های پیش فرض داشته باشد."
چین با تعداد زیادی از ارقام اقتصادی ناامیدکننده ضربه خورده است، در حالی که آخرین داده های اقتصادی به طور کلی انتظارات را از دست داده اند.
دیرون گفت، در حالی که مودی انتظار کاهش سرعت آینده را دارد، ممکن است برخی «فرصت‌های انعطاف‌پذیری» وجود داشته باشد. وی اذعان کرد که "ما شاهد کاهش رشد از سال جاری به سال آینده هستیم، اما ما شاهد رشد نسبتا قوی و شرایط مطلوب در بازارهایی مانند هند و اندونزی هستیم."
دیرون خاطرنشان کرد: اندونزی به ویژه پتانسیل تحقق "منابع طبیعی گسترده" و توسعه بخش های پایین دستی را از طریق فرآوری مواد معدنی از طریق زنجیره ارزش دارد.
این کشور آسیای جنوب شرقی دارای ذخایر طبیعی بزرگی از جمله قلع، نیکل، کبالت و بوکسیت است که برخی از آنها مواد خام مهمی برای تولید خودروهای الکتریکی هستند.


منبع: CNBC

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۴۳۹
کد خبر : ۶۶,۸۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید